Yemeksepeti, son dönemin en önemli dijital trendlerinden “oyunlaştırma” kavramını sistemine entegre ederek, kullanıcılarının karşısına yepyeni bir yüzle çıkmaya başladı. Kullanıcılar artık profil sayfaları üzerinden hem kendileriyle hem diğer Yemeksepeti kullanıcılarıyla yarışabiliyor birbirlerini takip ederek etkileşime geçebiliyor.
Yemekepeti’nin oyunlaştırma projesi, kullanıcılar için paylaşımı ve etkileşimi tetiklemesi amaçlanıyor. Bu şekilde “yarışma” ruhuyla yemek siparişini daha eğlenceli ve daha interaktif hale getirerek, kullanıcılarına yeni bir deneyim yaşatıyor.
Kullanıcılar “muhtarlık” için yarışıyor
Yemeksepeti’nde “oyun” kullanıcıların aksiyonlarına bağlı olarak puan kazanmalarını ve kendi semtlerinde diğer kullanıcılarla rekabet etmelerini sağlıyor. Buradaki asıl eğlence, diğer kullanıcılarla yarışmayı mümkün kılan “muhtarlık” oyunu. Kullanıcı yemek konusunda uzman olduğunu kendi semtinde kanıtlamak isterse, muhtarlık yarışına katılabiliyor. Her semtte hafta boyunca en çok puanı toplayan kullanıcı “muhtar” rozetini kazanıyor ve bu profiline yansıyor. Bu şekilde, kullanıcılar yeni bir semtten sipariş vermek istedikleri zaman, oranın muhtarının seçimlerine bakarak, en iyi ve lezzetli tercihi bu doğrultuda yapabiliyor.
Facebook arkadaşlarının Yemeksepeti profili takip edilebiliyor
Kullanıcılar puanlarını, yeni rozet kazanmak için gereken görevleri ve diğer ayrıntıları profil sayfalarından görebiliyor. Profiline Facebook ile bağlananlar, kendi arkadaşlarının Yemeksepeti sayfalarını, nerede ne yediklerini ve rozetlerini takip edebiliyor.
Tüm bu detaylarla birlikte, kullanıcı eğer yarışmaya hiçbir şekilde dahil olmak istemiyorsa, ilgili bildirimleri kapatarak, Yemeksepeti’ni her zamanki gibi sadece sipariş için kullanmaya devam edebiliyor.
Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın projeyi hayata geçirirken dikkate aldıkları noktaları, “Yemeksepeti’nde en sık karşılaştığımız sorulardan biri “Yemeksepeti neden bize yemek önermiyor” oluyordu. Bu konuda şimdiye kadar site üzerindeki yön verici, restoran ve siparişlerle ilgili kullanıcılarımızın yorum ve puanlamalarıydı. Biz bir yerde ne yeneceğini en iyi o semtte sipariş verenlerin bildiğini düşünüyoruz ve oyun fonksiyonumuz ile bu paylaşımı bir kat yukarı taşıyıp artık kullanıcıların birbirlerinden ilham almasını mümkün kılıyoruz” sözleriyle açıklıyor.
Yorumlar