Instagram’ın altı ay önce hayata geçirdiği ve 10 saniyelik görüntülerin 24 saat süreli yayınlandığı “Hikâyeler” özelliği, günlük 150 milyon kullanıcıya ulaştı. Sadece “Hikâyeler” ile kalmayan Instagram’ın eklediği farklı özelliklerle ile de giderek Snapchat’leşmesi bu mecranın fenomenlerinin aklını karıştırdı.
Instagram’ın Snapchat’e benzemesiyle ikiye bölünmüş oldum
Ben Snapchat’i sosyal medya kanallarımın bir uzantısı olarak kullandığımdan kişisel kullanım yerine tamamen takipçilerime yönelik snap gönderiyorum. Bu platformda beni en fazla cezbeden özellik ise kesinlikle filtre özelliği. En makyajsız, en hasta, en bakımsız anımda bile birbirinden güzel ve eğlenceli filtrelerle prenses gibi gözükebiliyorum. Instagram’a anlık paylaşım özelliği gelmeden önce Snapchat her gün kullandığım bir platformdu. Açıkçası son zamanlarda Instagram da snapchat’leştikten sonra ikiye bölünmüş gibi oldum. Buna rağmen yoğun bir günümde değilsem Snapchat’e her gün girip bir bakınıyorum diyebilirim. Bununla birlikte burada özel olarak bazı kozmetik markalarını takip ediyorum. Bunun dışında Snapchat’de kanalı bulunan markaların buraya özel hazırladığı içeriklerini beğeniyorum. Snapchat bu konuda Instagram’a göre bence bir adım önde. Instagram’ın güzelliği ise aslında bu tür içerikleri hazırlayıp paylaşabilme imkânını herkese tanıması.
Snapchat’te genç takipçilerimle kaynaştım
Snapchat ilk çıktığı sıralarda indirmiştim. O zaman uygulama şimdiki kadar gelişmiş değildi. Bir süre yurt dışında yaşamaya gidiyordum. “Şimdi sevdiklerim bana video yollayacak bir kere izleyeceğim ve kaybolacak öyle mi, ay ben ağlarım” diyerek uygulamayı silmiştim. Seneler sonra Snapchat atağa geçti ve programı oldukça geliştirdiler, ben de tekrar indirdim. Snapchat’te Instagram ve Facebook’a göre daha genç bir kitle var. Burada daha genç takipçilerimle kaynaştım diyebilirim. Snapchat’in live filtreleri ve geotag özellikleri en çok hoşuma gidenler. Bununla birlikte Instagram’a Story özelliği gelince Snapchat kullanmayı bıraktım diyebilirim. Zaten takipçi kitlemin büyük çoğunluğu Instagram’da. Aynı içeriği bir Snapchat’e bir Instastory’ye atmak çok manalı gelmedi bana. Her ne kadar Instagram’ın Snapchat’i aşırı taklit etmesini bir nevi emek hırsızlığı olarak görsem de benim için daha kolay olduğu için şu sıra daha büyük çoğunlukla Instastory’yi kullanıyorum. Snapchat’te bir günün tüm bir story’yi kaydetme özelliği ise şu durumda en pratik bulduğum özellik.
Instagram Story ile biraz uzaklaşmış olsak da Snapchat ile çok eğlendiğimiz kesin
Instagram’da Story özelliği çıkana kadar nerdeyse her gün Snapchat kullanıyorduk, çünkü bizim için takipçilerimizle birebir iletişim kurabildiğimiz, takipçilerimizin sorularını cevaplayabildiğimiz bir platformdu. Snapchat’te etkileşim samimi ve çabuk. Ama nispeteden daha çok zaman geçirdiğimiz için Instagram’a Story özelliğinin gelmesi ve Snapchat ile neredeyse birebir aynı mantığa sahip olması birçoğumuzu Snapchat’ten uzaklaştırdı. Bir içeriği Instagram’dan çıkıp ayrıca Snapchat e girmek yerine Instagram’da kalıp aynı şeyi oradan yapmaya kısa sürede alıştık. Ama Snapchat’te olup Instagram Story’i kullanmayan, bizi oradan takip etmek isteyen bizi sevenlerimizi de kırmayıp oradan da videoları paylaşıp, sorularına cevap vermeye dikkat ediyoruz. Snapchat’e ilgimizin devam etmesindeki diğer unsur da efektler, yüz değiştirme, animasyon vs özellikleri. Snapchat’te yaratıcı ve eğlenceli içerikler çıkartmak hem bizi hem de takipçileri çok güldürüyor ve bunu yaparken çok da eğleniyoruz.
Yorumlar