Alfanorm’un Başkanı, İnovasyon Düşünürü ve Tasarım Mimarı Ateş Öztan, gelecek 20 yıl içerisinde iş dünyasını ve toplumsal hayatı etkileyecek olan gelişmeleri açıkladı.
İş hayatındaki tanımlar tamamen değişecek
Tüm ekonomik ve sosyal hayatımız yeniden düzenlenecek. Bu düzene yaratıcılığa ve teknolojiye hakim olanlar yön verecek ve geleceği şekillendirecek. Bu değişimi takip eden ve ona ayak uydurabilenler yeni düzenin imkanlarından yararlanacak. Ayak uyduramayanlar hızla yok olacak veya geçiş dönemi hizmetlileri olarak kalacak.
Fabrikalar küçülecek
Seri üretim yerine daha az ve kişiye özel üretim yapılacak. Büyük fabrikaların yerini, fikirleri daha hızlı ürüne çevirecek esnek ve dinamik fabrikalar olacak. Bu durumda büyük fabrikaya gerek olmayacak. Fabrikalar ve tasarım merkezleri birbirleriyle dijital olarak bağlanarak, zor ve karmaşık işleri ortaklaşa üretecekler.
İşleri bilgisayar ya da robotlar yapacak
Şirketler katma değer yarattıkları faaliyetlerinin dışında kalan tüm işlerini ya dışarıdan hizmet olarak alacaklar ya da bilgisayar sitemleri, robotlarla yapacaklar.
Teknolojiyi takip edenler ile yenilik yapabilenler kar edecek
Hiçbir fikir veya ürün artık onlarca yıl ilgi görüp üreticisine kazanç sağlamayacak.
Dünya çapında insanların ilgisini çekecek yeni fikir üretenler ve bu fikirleri hızla ticari ürüne çevirip hayata geçirebilenler kar edecekler.
İnsan hayatı için tehlike arzeden işlerin hepsini robotlar yapacak
Robotların kullanımı arttıkça şirketler tehlikeli işlerde çalışacak personel bulmakta zorlanacaklarBu alanlara çözüm üreten firmalar büyüyecek, çözümler arttıkça devletler bu alanlarda insan kullanımına daha fazla sınırlama getirecekler.
Borç alacak ilişkisi dijital ortama geçecek
Her geçen gün nakit para akışı ve borç alacak ilişkisi dijital ortama geçecek. Elden para alışverişi sona erecek. Kazancını kayıt dışından yapan işletmeler sürekli küçülecek. Kurumsallaşma ve büyüme imkanları olmayacak.
Sanal gerçeklik günlük hayatımızın bir parçası olacak
İş hayatında ; ürün tanıtımı, müşteri ilişkileri, müşteri-bayi toplantıları gibi fiziki olarak bir araya gelmeyi gerektiren tüm faaliyetler sanal ortamlarda yapılacak. Ürünlerini sanal ortama taşıyan ve bunları etkili ve hızla yaygınlaştırabilenlerin satışları artacak.
Yorumlar