Yeni nesil teknolojiler tüketicilerin hayatlarını daha kolay ve eğlenceli bir hale getirdiği gibi markalar için de çok güzel fırsatlar sunuyor. Bugün markaların pazarlama iletişiminde ve yeni kampanyalar yaratmada elleri hiç olmadığı kadar güçlü. Büyük veriden canlı yayın teknolojilerine kadar pazarlamayı daha akıllı hale getirilen bu yeni çözümler online ve offline kampanya süreçlerine entegre edilme açısından da son derece elverişliler.
Örneğin, büyük veriyi ele alalım. Veri analizi bugün markalar için verimliliği artırmada en önemli araçların başında geliyor. Bildiğiniz gibi sosyal medyada paylaştığımız iletiler, profil bilgileri, fotoğraflar, yaptığımız her yorum ve check-in birer birer kaydediliyor. Dahası, farklı sitelerde geçirdiğimiz zamanlardan satın alma geçmişimize, aldığımız ya da verdiğimiz kaloriden ne kadar uyuduğumuza kadar tüm kişisel bilgilerimiz, dijital ağlar ve cihazlar sayesinde depolanabiliyor.
Büyük veri lokasyon bazlı servislerle birleşiyor
Hem markalar hem de tüketiciler için daha da can alıcı sonuçlar ise büyük verinin lokasyon bazlı servislerle entegre çalışmasıyla ortaya çıkıyor. Artık akıllı sensörler ile gittiğimiz yerler, gezdiğimiz mağazalar ve hatta rafların önünde geçirdiğimiz vakit bile birer veri olarak veri havuzunda saklanıyor. Bu sayede bizi bizim kadar iyi tanıyan markalar doğru zamanda, doğru yerde, doğru insanlara doğru teklifleri ileterek hayatı daha kolay ve eğlenceli hale getiriyor. Hikâyenin bir adım sonrasında yapay zekâ analitik sistemleri bulunuyor. Örneğin, siz iş rutininizi bozup tatile çıkmaya karar verdiğinizde, operatörünüzün sizin hava alanında olduğunuzu tahmin ederek size tatil boyunca yolcuğunuza keyif katacak kişiselleştirilmiş teklifler sunuyor. Detaylarını ilerleyen sayfalarımızda bulabileceğiniz Vodafone’un ‘Yaz Gibi Yaz’ kampanyası bunun en güzel örneği.
Büyük veri pazarlamanın kurallarını nasıl değiştiriyor?
-Büyük veri fiyatlandırma stratejilerini müşteri-ürün düzeyinde farklılaştırıyor ve en iyi fiyatlandırmanın yapılması mümkün oluyor.
-Pazarlamanın yapısı değişerek sınırları çok daha belli, veri odaklı, bireysel tercihlere yönelen bir şekil alıyor.
-Markaların müşteri içgörüsü sağlaması ve onların sorunlarına hızlıca çözüm bulması çok daha kolay oluyor.
-Müşteri sadakati oluşturmak için başarılı müşteri ilişkileri kurulmasında pazarlamacılara yol gösteriyor.
-Satış stratejilerini optimize ediyor.
-Şirketlerin alışılmış karar verme sistemlerini değiştiriyor. Söz hakkı kıdemli yöneticilerden, büyük veriyi doğru analiz edebilen, yorumlayabilen yöneticilere geçiyor.
-Yeni trendlerin neler olabileceğini tahmin ederek; üreticiler için talep hesabı yapmak, hizmet sağlayıcılar için yeni çözüm önerileri üretmek kolaylaşıyor.
Markalar için pazarlama faaliyetlerinde en az büyük veri kadar değerli diğer araç ise elbette sosyal ağlar. Facebook ve Twitter’da zaten yeterince aktif olan markalar son dönemde eklediği yeni özelliklerle daha yetenekli hale gelen Instagram’ı ve videonun giderek hayatımızdaki öneminin artmasıyla iletişimde önemi katbekat artan Youtube’u da son derece verimli kullanmaya başladı. Tabii videodan bahsetmişken canlı yayın uygulamaları ve 360 derece video içeriklerin de yükselişte olduğunun altını çizmekte fayda var. Periscope’la yaygınlaşan canlı yayın teknolojisi YouTube, Facebook, Twitter son olarak Instagram’ın bu özelliği eklemesi ve bu alandaki bağımsız platformların sayısının artması ile pazarlama kurgularının olmazsa olmazı oldu.
Instagram pazarlamacılar için neden önemli?
– Instagram günümüzün en hızlı ve fazla büyüyen sosyal medya platformu. Son iki yılda büyüme oranı 4’e katlanan Instagram’da 400 milyondan fazla aktif kullanıcı bulunuyor.
-Kullanıcıları genç ve tutkulu. Yaratıcılığı ve pratikliği ön plana çıkaran her pazarlama onları sadık müşterilere dönüştürebiliyor.
-Instagram kullanıcıları yüksek etkileşim oranıyla diğer mecraların kullanıcılarından ayrılıyor.
-Platform, reklamverenlere efektif ve değişik alternatifler sunuyor.
-Gelecekte, mobil pazarlamanın kalbinin atacağı yer olarak görülüyor.
Instagram pazarlamasıyla ilgili işin biraz detayına girecek olursak; bu mecra malumunuz özellikle görsele dayalı pazarlama politikaları güden markalar için biçilmiş kaftan. Instagram kampanyaları genellikle yarışmalar, indirimler, promosyonlar üzerinden ilerliyor ama kampanyanıza göre farklı konseptler de deneyebiliyorsunuz. Vodafone’un 4 senedir sponsor olarak desteklediği Famous Cup Yelken Yarışları’nın sonuncusu Instagram’daki yarışma kurgusuyla bu bağlamda en iyi örneklerden. 360 derece video, drone, canlı yayın gibi yeni nesil teknolojilerin etkili bir şekilde kullanıldığı bu kampanyaların detaylarını ilerleyen sayfalarda bulacaksınız.
Canlı yayın içerikleri markalar için neden önemli?
-Video pazarlamanın devamı niteliğindeki canlı yayın interaktif bir ortam sağlayarak fark yaratıyor.
-Normalde inovasyonlar yüksek maliyet demektir, ancak canlı yayın uygun maliyeti sayesinde az bütçeyle çok fayda sağlıyor.
-Şeffaflık müşteriler için büyük önem taşıyor. Sevdikleri markalarla ilgili kapalı kapılar arkasında kalan üretim süreçleri gibi detaylar canlı yayınla gün yüzüne çıkıyor.
-Markaların sadece hizmet veya ürün sağlayıcı olmaması, eğitim gibi faydalar da sağlamaları gerekiyor. Canlı yayın markalara eğitici içerik paylaşım imkânı veriyor. Gerçek zamanlı etkileşim eğitim açısından her zaman daha etkili oluyor.
-Tıpkı televizyondaki gibi izleyici kitlesi edinilebiliyor, başka bir deyişle topluluk oluşturuluyor. Bir topluluğa ait olan kişilerin müşteri deneyimi de daha iyi oluyor.
Yorumlar