E-ticaretin en konvansiyonel kısmı, teslimat. Bukoli teslimata farklı bir çözüm getiriyor ve kullanıcı, belirlediği noktadan paketini teslim alıyor. Bukoli Proje Müdürü Hakan Arıkan, Bukoli’yi ve Bukoli’nin yol haritasını anlattı.
Bukoli’yi henüz deneyimlememiş olanlar için kısaca bize bir bilgi verebilir misiniz?
Bukoli en kısa tanımıyla; internet alışverişlerinde anlaşmalı esnaflar ve akıllı makineler ile son kullanıcının paketini kolaylıkla teslim almasını sağlayan esnek ve güvenilir bir teslimat modelidir. Biz Bukoli’nin iş modeli üzerine çalışmaya 2014 yılında başladık. Yaptığımız araştırmalar neticesinde internet alışverişlerinde kargo süreçlerinde tüketicilerin birçok sorun yaşadığını gördük. Geleneksel kargolar birebir internet alışverişi özelinde bir hizmet farklılaşması, çözüm sunmuyor. Bu alanda bir inovasyona ihtiyaç vardı ve çözüm üretmek için Bukoli’yi geliştirdik. Sistem şu şekilde çalışıyor; internetten alışveriş yapan kullanıcı, kargo adımında Bukoli’yi seçerek kendisine en uygun Bukoli noktasını açılan haritadan belirliyor ve siparişinin bu noktaya teslim edilmesini talep ediyor. SMS ve e-mail yoluyla gelen teslimat kodu ve takip numarasıyla seçtiği Bukoli noktasına uğrayıp siparişini kolayca teslim alıyor. Bu sayede hafta içi, hafta sonu ayrımı olmadan teslimat noktası olarak seçtiği esnafın çalışma gün ve saatlerine göre, gece saat 12.00’de bile kolisine kolayca kavuşuyor. Haritadan nokta seçerken noktaların konumu, adresi, ön cephe fotoğrafı, çalışma saatleri ve arama kısmına yazılan adrese göre uzaklığı görülebiliyor. Böylece kullanıcı birçok alternatif arasından kendine en uygun noktayı belirleyebiliyor. Tüm IT, teknik altyapı ve üretim çalışmalarını Borusan ekibinin gerçekleştirdiği 7/24 teslimat yapan akıllı makinelerde de teslimat süreci aynı şekilde işliyor.
Başladığı günden bugüne kadar Bukoli nasıl bir yol aldı?
Aldığımız yol konusunda elimizdeki veriler, beklentimizin çok üzerinde bir hızla ilerlediğimizi gösteriyor. Örneğin; internet alışverişi sonrası teslimat yöntemi olarak Bukoli’yi tercih edenlerden aldığımız geri bildirimlerin %99,9’u kullanıcıların pozitif bir deneyim yaşadığını ve sistemi tekrar tercih edeceklerini gösteriyor. Yansımalar, Bukoli olarak gerçekten ortaya çıkarmaya çalıştığımız faydayı, farkı tüketicilerin görebildiğini gösteriyor. Şu anda İstanbul’un 33 ilçesinde 600’e aşkın Bukoli noktası ve yine İstanbul’un yoğun yaya trafiği olan bölgelerinde yer alan akıllı makinelerimizle büyümeye devam ediyoruz.
Hangi e-ticaret siteleri ile çalışıyorsunuz?
Şu anda 18 e-ticaret sitesiyle anlaşmamız bulunuyor. Bunlar; İdefix, Koçtaş, Markafoni, Ebebek, 1V1Y, Babil, Evidea, Bikutumutluluk, Lilakutu, Sachane, Kitapyurdu, Hızlıal, Fotopazar, Unnado, Nespresso, Şahinler Tekstil, Sportive, Buldumbuldum. Tabi entegrasyon sürecinde olduğumuz önümüzdeki günlerde açıklayacağımız e- ticaret firmaları da mevcut. Türkiye’nin en seçkin e-ticaret sitelerinden oluşan müşteri portföyümüz her geçen gün büyümeye devam edecek.
Asıl ilgimizi çeken bir nokta da akıllı makineler. Akıllı makineler nasıl çalışıyor?
Şu şekilde özetleyebilirim. Kullanıcı, SMS ve e-mailine gelen teslimat ve takip kodu ile TC kimlik numarasını makine üzerinde bulunan kioskun ekranına girerek, ürünün bulunduğu dolap gözünün otomatik açılmasını sağlayarak, siparişini 7/24 teslim alabiliyor.
Akıllı makineleri kullanmanızın nedeni nedir? Nasıl bir kolaylık sağlıyor?
Akıllı makineler, tamamen otomatik teslim alma imkânı ve 7/24 teslimat opsiyonuyla Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor. Ek olarak; esnaf noktalarımızda olduğu gibi akıllı makineler de geleneksel kargo hizmetlerinde sipariş teslimatınız için seçeceğiniz ev ya da iş adresinizin yerine yeni teslimat adresiniz oluyor. Dolayısıyla siparişlerin hafta sonu teslim edilmemesi, çalışma günlerinde adreste bekleme zorunluluğunun olması, ilgili görevlinin zamanında gelmemesi, şubeden teslimatlar da sipariş sahibinin mesai saatleri içerisinde şubeye giderek siparişini alma zorunluluğu gibi sorunlar da ortadan kalkmış oluyor.
Akıllı Makineler şu anda İstanbul’un hangi noktalarında var ve nerelerde olacak?
Bukoli Akıllı Makineleri şimdilik Yenikapı ve Bostancı Deniz Otobüsü İskelelerinde, Zorlu Center ve Kozyatağı’nda hizmet veriyor. Böylece hem ulaşım yolları, hem AVM hem de cadde üzeri noktalar olmak üzere 3 farklı kategoride Akıllı Makinelerimizi konumlandırdık. Önümüzdeki dönemde, sayılarını arttırarak 7/24 otomatik teslimat opsiyonunu yaygınlaştırmayı düşünüyoruz.
Daha çok kimler tercih ediyor ya da kimler etmeli?
Hizmetimiz, İstanbul’da yaşayan internetten alışveriş yapan herkesin hayatını kolaylaştırıyor. Kargo bekleme, kargo takip etme, adreste bulunmama, teslimatta mesai saatleriyle sınırlı kalma, hafta sonuna sarkan teslimatlar için şube kapalı diye pazartesiyi bekleme gibi sorunları ortadan kaldırıyoruz. Bu sorunları yaşayan yaşayabilecek herkes için Bukoli bir çözüm.
Son olarak Bukoli noktalarını ve akıllı makineleri diğer şehirlerde ne zaman görmeye başlayacağız. Bu konuda nasıl bir yol haritanız var?
İstanbul’daki yaygınlığımızı hızla arttırmaya devam ederken, başka büyük şehirlerde de Bukoli hizmetini sunmak hedeflerimiz arasında. Şu anda İstanbul’da +600 noktadayız. Her bir nokta artışımızla beraber hizmetimizi de en yüksek memnuniyet seviyesinde tutmaya çalışıyoruz. Bu bizim için en önemli öncelik. Bu nedenle hızlı büyüme ve yayılım planlarımız devam ederken, yüksek olan müşteri memnuniyet oranımızı paralelde sürdürme odaklı bir yol haritamız var.
Yorumlar