Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali bu akşam 63’ncü kez kapılarını kapatırken, burada düzenlenen Genç Aslanlar Yarışması’nın pazarlama kategorisinde Türkiye’yi temsil eden Anne Verdaasdonk ve Burak Çapar ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı. Geçen yıl aynı kategoride kazanılan bronz madalyadan sonra kategoride Türkiye’yi temsil eden ekipler iki yıl üst üste dereceye girme başarısını gösterdi.
Cannes’daki brief iklim değişikliği üzerine
Verdaasdonk ve Çapar’ın dünyanın dört bir yanından gelen 16 ekibe karşı yarıştığı pazarlama kategorisinde brief Birleşmiş Milletler adına verildi. Ekiplere, Sürdürülebilir Gelişme Hedefleri çerçevesinde “iklim değişikliği” üzerine odaklanan ve 2015 yılında imzalanan Paris Antlaşması’nı kendi markaları, ürünleri, paydaş dokunma noktaları, sosyal medya varlıkları ve çalışanlarının desteğini kullanarak hayata geçirmek ve farkındalık yaratmak briefi verildi.
Türkiye’de birinci olan ekipler, Cannes’da yarıştı
Bu yıl 63’ncüsü gerçekleşen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Türkiye’yi temsil eden 6 ekipteki 12 genç Türkiye temsilcisi Doğan Burda Dergi ile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde 7-15 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilen Türkiye Elemeleri’nde yarıştı. Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği, Tempo’nun basın sponsorluğunu üstlendiği Türkiye elemelerinde basın, film, siber, medya, pazarlama ve bu sene ilk defa yapılan PR dallarında ikişer 30 yaş altı profesyonelden oluşan 172 ekip, bir diğer deyişle 344 genç, yarıştı.
Yorumlar