Türkiye’deki satış hareketlerini inceleyen Criteo’nun ortaya koyduğu veriler, Ramazan döneminin online perakende ve turizm şirketleri için büyük fırsatlar barındırdığını ortaya koyuyor.
Criteo’nun araştırmasında öne çıkan içgörülerden biri perakendeciler için mobil ticaretin artan önemi. Mobil satışların payı Ramazan’dan 2 hafta önce yüzde 18’den Ramazan’ın dördüncü haftasında yüzde 27’ye çıktı. Şeker Bayramı boyunca da mobil satışların payı yüzde 30’a ulaştı. Ancak Şeker Bayram’ından sonra masa üstü satışlarının kaldığı yerden devam ettiği görülüyor.
İnfografik çalışmalarına tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.
Criteo, bu araştırmadan yola çıkarak Ramazan’da satışlarını en yüksek düzeye çıkarabilmeleri için online perakendecilere dört temel öneri hazırladı:
- Ramazan boyunca pazarlama kampanyalarını mobil odaklı planlayın
- Artan trafiği kullanmak ve satışa çevirmek için kampanya ve promosyonları yoğunlaştırın
- Alışveriş yapanların mobil cihazlarında geceleri daha aktif olmasından yararlanın ve buna göre hedefleme yapın
- Online turizm acentesi iseniz insanların Ramazan’dan sonra da tatil yapmaya devam ettiğini unutmayın ve Ramazan’ı takip eden haftalarda online pazarlama kampanyalarına devam edin
Yorumlar