ABD’de mobil cüzdan kullanımına ilişkin araştırmada ABD’li tüketicilerin mobil cüzdan kullanım alışkanlıkları, hangi mobil cüzdan uygulamalarını kullandıkları ve memnuniyet oranları gibi soruların cevapları arandı. Raporda ayrıca mobil cüzdanların önündeki engellere de yer verildi.
Pazar araştırma ve danışmanlık firması Chadwick Martin Bailey’nin araştırmasına göre, ABD’li tüketicilerin yüzde 15’i 2014’ün son altı ayında mobil cüzdan kullandı. 2013’ün aynı döneminde bu oran, yüzde 9 seviyesindeydi. Bununla birlikte tüketicilerin yüzde 22’si gelecek altı ay içinde mobil cüzdan uygulamalarını kullanacaklarını belirtiyor. Bin 716 tüketici arasında yürütülen 2015’te Mobil Cüzdan ve Ötesi başlıklı çalışmada, bu tüketicilerin yüzde 18’i mobil cüzdan uygulamalarını “çok iyi” bildiklerini söylüyor. 2013’te bu yüzde 8 olarak belirlendi. 2014’te tüketicilerin yüzde 44’ü mobil cüzdanları “biraz” bildiklerini beyan ederken 2013’teki oran yüzde 42 idi. 2013’te tüketicilerin yüzde 50’si mobil cüzdan hakkında “hiç” bilgi olmadıklarını aktarırken 2014’te yüzde 37’lik oran söz konusu. Raporda ayrıca ABD’li tüketicilerin en çok kullandığı mobil cüzdan uygulamaları ve bu uygulamalara ilişkin memnuniyet düzeylerine de yer veriliyor. Buna göre, tüketicilerin yüzde 61’i PayPal kullanırken memnuniyet oranı yüzde 88. Diğer uygulamalar ve memnuniyet oranları ise şu şekilde sıralanıyor: Amazon: Yüzde 38 (memnuniyet oranı:Yüzde 84), Starbucks: Yüzde 31 (memnuniyet oranı: Yüzde 93), Apple Pay: Yüzde 31 (memnuniyet oranı: Yüzde 89) ve Google: Yüzde 31 (memnuniyet oranı: Yüzde 82).
Mobil cüzdanın önündeki engeller
Araştırmadan elde edilen diğer bir bulgu ise mobil cüzdan kullanımına gösterilen dirence ilişkin. 2013’te tüketicilerin yüzde 71’i mobil cüzdan kullanmayacaklarını söylerken bu oran, 2014’te yüzde 63’e düşüyor. İkinci sırada güvenlik kaygıları öne çıkıyor. Burada da bir düşüş var: 2013’te tüketicilerin yüzde 73’ü güvenlik nedeniyle mobil cüzdan kullanmayacaklarını ifade ederken 2014’te yüzde 62’lük oran söz konusu. Mobil cüzdan kullanımının önündeki diğer engeller ve yüzdeleri şöyle sıralanıyor: Mobil cüzdan kullanımına ek ücret ödeme istenmesi (yüzde 40), mağazaların kullanıcıların mobil cüzdan bilgilerine sahip olmak istemesi (yüzde 26) ve mobil cüzdanın kredi kartı veya nakit kadar kullanıma uygun olmaması (yüzde 19).
Araştırmada mobil cüzdan kullanımına önündeki farklı engeller üzerinde de duruluyor. Tüketicilerin yüzde 15’i mağazalar arasında tek bir mobil ödeme sisteminin olmamasını bir engel olarak belirtiyor. Yüzde 14’lük kesim ise kredi kartlarının daha iyi ödüller sunduğunu dile getirirken yüzde 13’lük kesim en iyi teknolojinin hangisi olduğunu bilmediğini düşünüyor. Tüketicilerin yüzde 9’u istedikleri mağazalarda mobil cüzdan olmadığını ve yüzde 8’i de akıllı telefonlarının ekranın çok küçük olduğunu öne sürerek mobil cüzdan kullanmadıklarını söylüyor.
Yorumlar