MasterCard’ın Mobil Ödemeler Araştırması’na göre mobil ödemeler hakkındaki olumlu düşünceler giderek yükseliyor: 2015 yılında tüm dünyada paylaşılan sosyal medyada içeriklerinin %95’i bu yeni teknolojiler hakkında olumlu ya da nötr düşünceye sahip.
Ödeme seçenekleri ve bunlara duyulan ilgi artıyor.
Hız ve rahatlığın yanı sıra sunduğu seçenekler sebebiyle de tüketicilere eşsiz bir alışveriş deneyimi yaşatan mobil ödeme teknolojilerinde Apple Pay, Samsung Pay ve Android Pay’den bahseden iletiler, toplam iletilerin %97’sini oluşturdu. İletilerin ana konusu ürün lansmanı, hizmet iyileştirme ve ürün değerlendirmesi oldu. Dijital cüzdanı konu edinen içeriklerin dışında, %47 oranında temassız kartlardan, %33 oranında biyometrik sistemlerden, %24 oranında kişisel ödemelerden, %6 oranında da giyilebilir ödeme teknolojilerinden bahsedildi. Tüketiciler, giyilebilir ödeme şekillerine de yılın ilk çeyreğinden sonra daha ısınmış görünüyor; son çeyrekte giyilebilir teknolojiden bahseden iletiler, ilk çeyrektekinin 30 katı.
Dünya mobil ödeme teknolojilerini konuşuyor
Dünya çapında, iletilerin ana konusu dijital cüzdandı. Çalışmanın sonuçlarına göre mobil ödemeler konusunda sosyal medyadaki iletilerin miktarı bir önceki yıla göre tüm dünyada özellikle de Kuzey Amerika, Orta Doğu ve Afrika, Avrupa ve Asya Pasifik’te artış gösterdi.
İlle de güvenlik
Mobil Ödemeler Araştırması tüketicilerin odak noktasının halen güvenlik olduğunu, daha güvenli alışveriş deneyimi için gelişmiş dijital uygulamalara kaydıklarını gösterdi. 163 ülkede en öne çıkan konu biyometrik ödeme sistemleri oldu: parmak izi tanıma ve elektro kardiyografinin yanı sıra yüz tanıma yani Selfie Pay konuları %55 ile başı çekti.
Yorumlar