Dijital dünya hızla değişiyor, bunu artık herkes biliyor. Bunun yanında en büyük değişiklik aslında bizde. Neredeyse hayatımızın her alanında bu değişimi hissedebiliyoruz. Gün içerisindeki, iş yapış, eğlence, sosyalleşme, tepki gösterme, para kazanma şeklimiz sürekli güncellenerek değişiyor. Eskiyle alakalı neredeyse çok az alışkanlığımız aynı. Elbette iyi olanlar da var kötüsü de.
Yayıncılık en büyük değişikliğe uğrayan sektör. Gazete, dergi, TV ve radyo yayıncılığı en çok değişimin görüldüğü alan. Kendini güncellemeyen, ayak uyduramayan devler artık aramızda değil. Bu süreç bir süre daha devam edecek. Sonuç, yeni neslin neyi nasıl istediği çok belli. Bunu görmezden gelmek sonun başlangıç noktası. Bu değişimin senkronize olarak etki alanı reklamcılık onlar da değişime ayak uydurmak zorunda. Demode reklamcılık yöntemleri yeni dünyada hiçbir işe yaramadığı gibi tüketicilerin markadan daha da fazla uzaklaşmasına sebep oluyor. Şunu kabul etmek gerek, tüketici hiç bu kadar güçlü olmamıştı. Eskiden ne gösterirsen ona ikna olur, demek böyleymiş der geçerdi. Şimdi bırakın satın almasını, reklamınızın ona ulaşmasını bile sağlamak çok zor. Diyelim ki, reklamınızı izlettiniz, beğenmezse yandınız. Beğenirse sizi kimse tutamaz. Anlayacağınız artık belki’ler, gri çizgiler yok. Reklamcılığa geri döneceğiz. Yayıncılık alanındaki değişimlerden ve sonrasında reklam sektörünün buna nasıl ayak uydurabileceğinden biraz bahsedeyim.
Televizyon yayıncılığı 2020’de bitecek
Klasik anlamda yapılan TV yayıncılığının 2020 yılında biteceğini YouTube CBO’su (Chief Business Officer) Robert Kyncl CES 2016’da yaptığı bir konuşmada açıkladı. TV yayınlarının bitmesindeki en büyük etken olan YouTube’un üst düzey yöneticisinden bu tarihi duymak bence çok önemli. Hani bunu ben epeydir söylüyor ve yazıyordum ama bu seviyede bir yöneticinin bu tarihi net bir şekilde vermesinin bir sebebi var. Dört yıl sonrasından bahsediyoruz. Çok iddialı… Belki bizim ülkemizde 2025 olur ama sonunda olacağı bence kesin.
Robert Kyncl konuşmasında öyle bir rakam verdi ki, 2020’yi neden söylediğini anlamak güç değil. ABD’de sadece geçen yılın ikinci çeyreğinde 600 bin kişi dijital video servislerine geçmek için geleneksel kablolu televizyon anlaşmalarını feshetmiş. Kyncl, 2020’de internet trafiğinin yüzde 90’ının video kaynaklı olacağı ve tüm video içeriğinin yüzde 75’inin internet kaynaklı olacağı öngörüsünde bulunmuş. Üstelik bu trendin ritmik bir artış ile değil katlanarak büyüyeceğini belirtiyor.
Devamı ileriki sayfalarda…
Yorumlar