Yazımın girişinin, televizyon programlarının, TRT klişelerinden kalma, bitiş anonsu gibi olduğunun farkındayım. Ama yıl bitişi veya yılbaşı yazıları gündeme gelince aklıma hep bu anonslar gelir.
Hadi, yazının içeriğine başlayalım!
Forbes’in “Girişimciler” sayfasındaki makalesinde AudienceBloom’un kurucusu ve CEO’su Jayson DeMers, 2016 yılı için dijital pazarlamanın trendlerini 7 başlıkta toplamış. Başlıklar ondan, yorumlar “yerelleştirilmiş” bir şekilde benden:
Video reklamları piyasayı yönlendirecek
Bence de, yavaş yavaş Türkiye’de de videonun ağırlığı artıyor. Özellikle, reklam dışında, bulunduğu mecraya uygun içeriklerle üretilen videolara ilgi artıyor. Video tabanlı sosyal medyalar, oyunlar ve yarışmalar 2016’nın gündeminde olacak. Bizden de bu tip girişimler çıkmasını ya da daha da ilgi görmesini bekliyorum.
Mobil uygulamaların endekslenmesi daha da gündemde olacak
Google’ın mobil uygulamaları endekslenmesi konusunda girişimleri olduğunu biliyoruz. Sitelerin mobile uyumlu hale gelmesi ve daha fazla görünür olabilmeleri için yapılacaklar, dijital pazarlamanın 2016 gündemini oluşturacak. Bizde de, her ihtiyaca karşılık bir mobil uygulama geliştirilmeye başlandı. Aradığınızı bulamadığınız bir çöplüğe dönüşen uygulama pazarının endekslenmesi işi, sürecin gidişatını biraz değiştirecek.
Mobil, masaüstünü tarihe gömecek
Teknolojik gelişmeler, akıllı cep telefonları, internet hızlarının artması ve insanların coğrafya bağımsız bir şekilde birbiri ile bağlantılı hale gelmesi, geleceği kıracak şekilde mobil hareketliliğin hayatımıza girmesini hızlandırıyor. 2016 yılında mobil trafiğin, masaüstü trafiği geride bırakacağına kesin gözüyle bakılıyor.
Dijital asistanlar dönemi 2016 ile birlikte hayatımızı daha fazla etkileyecek
Arama motoru optimizasyonu ve PPC (Pay-Per-Click) ile hayatını geçirenlerin, başta Siri olmak üzere, akıllı mobil aygıtlarda yaşamaya ve konuşmaya başlayan dijital asistanları daha iyi anlamaları gerekiyor. Bir süre sonra, onların yönlendirmeleri, semantik arama dönemini de başlatacak. Türkiye’de yüzbinlerce internet sitesi, kendini arama motorları tarafından endekslenir ve bulunur bir hale getirmeye çalışıyor. Şimdi sıra Siri’nin gönlünü kazanabilmekte…
Görsel gerçeklik gelişecek ve patlayacak
İnternet üzerinden iletişim kurmaya çalışan fanilerin, 2016 yılında gayrimenkul projelerini, kentlerini, sunumlarını, ürünlerini, vb. görsel gerçeklik cihazları yardımıyla anlattıkları yeni bir trendin geldiğini söyleyebiliriz. İnsanlar, artan VR (Virtual Reality) cihazları ile birlikte, hayatlarında daha fazla sanal gerçekliğe yer açacaklar.
Giyilebilir teknolojiler ve IoT(Nesnelerin İnterneti) yeni bir zemine oturacak
Bunu 2015 yılının başında da yazmışım. Özellikle Apple Watch’un lansmanından sonraki yazımda bayağı iddialı cümleler kurmuşum. Ama bana inanın, 2016 yılında her iki konuda da daha fazla ürün ve daha çeşitli çözümleri günlük yaşantımızda göreceğiz.
Reklam daha pahalı olacak
Dijital pazarlama enstrümanlarının artması, doğru erişimin zorlanması ve entelektüel üretim ihtiyacının artması ile birlikte, online pazarda ürün gösterimleri, ürünlerin rekabet avantajlarının gösterilmesi daha da zor bir hâl alacak. Rekabetin arttığı yerde de, doğru işlerin fiyatı artar. Erişim maliyetleri de pahalanır. Bu sebeple, geri dönüş oranlarına bağlı olarak 2016 yılında dijital reklam daha da pahalı olacak.
Yeni yıl, yeni yıl, yeni yıl, yeni yıl… Sizlere kutlu olsun!
Yorumlar