Skip to main content

Nisan 2012’de kurulan online seyahat bileti platformu oBilet 2014 yılında 1 milyon bilet satışını geride bıraktı. Benzeri tüm rakiplerimizden sıyrılarak açık ara pazar lideri pozisyonundayız. 2015 yılında EarlyBird ve Aslanoba Capital’den yüklü miktarda yatırım alan ve bugün aylık 3 milyon ziyaretçiye ulaşan oBilet.com kurucuları Ali Yılmaz ve Yiğit Gürocak ile oBilet’i ve Türkiye seyahat pazarını konuştuk

Türkiye’de son yıllarda ulaşım sektöründeki rekabeti değerlendirir misiniz?

Türkiye’de son yıllarda, havayolu ulaşımı bilhassa yoğun olmayan dönemlerde veya uzak tarihli bilet aldığınız durumlarda fiyat olarak geçmiş yıllara nazaran daha makul bir hale geldi. Tüm dünyada popüler olan “low-cost airlines” denilen yapı Türkiye’de de bir nebze başladı diyebiliriz. Bu gelişme, uçak seyahatine soğuk bakan kitleye havayolu taşımacılığının mutlaka lüks bir ulaşım yöntemi olmak zorunda olmadığını gösterdi. Fakat yine de uçak yolculuğunun öncesi, uçuş sırası ve sonrası var. 500 kilometre ve üstü mesafelerde uçak yolculukları artarken, bu mesafeden daha kısa olan seyahatlerde, ulaşım yöntemi olarak çoğunlukla otobüs tercih ediliyor. Bu sebeple, Türkiye’de göz ardı edilemez bir otobüs yolculuğu ile ulaşım söz konusu.

Bayram tatili dönemlerde kara yolu ulaşımında yaşanan yoğunluklardan kaynaklı ortaya çıkan problemlerde oBilet gibi platformların iletişim açısından ne gibi artıları olabilir?

Bu noktada, bu gibi durumlarda kullanıcılarımız ile otobüs firmaları arasında bir köprü vazifesi üstlenerek, iletişim kolaylaştırmak ve yolcularımızın rahat bir şekilde seyahatlerini gerçekleştirmelerini amaçlıyoruz. Biletinizi hangi otobüs firmasından almış olursanız olun, seyahatiniz ile ilgili danışmak istediğiniz tüm konularda hem cep telefonları için geliştirdiğimiz mobil uygulamalarımız hem de obilet.com web sitemizdeki yardım paneli aracılığı ile kullanıcılarımıza 7/24 destek sağlıyoruz. Bu desteği daha da artırmak için çalışmalarımız sürüyor.

oBilet üzerinden ulaşım tercihlerinde en yoğun talep gören destinasyonlar neler?

Yoğun talep gören destinasyonlar, sezona göre değişkenlik gösteriyor. Kış aylarında daha çok, Ankara, İstanbul, Bursa gibi destinasyonlara seyahatler artarken, yaz aylarında daha çok Ege Bölgesi sahil şeridinde bulunan Çeşme, Bodrum gibi destinasyonlara talepler artıyor. Özellikle yaz aylarında yoğunluk önemli miktarda artıyor; çünkü yolcu memleketinde tekli koltuklu, büyük ekranlı, prizli, Wi-Fi internetli, ücretsiz ikramların dağıtıldığı ve gece binip sabah sadece yerin bağlı olduğu ile değil de doğrudan gideceği sahil lokasyonunun merkezine ulaşmasından dolayı bu dönemlerde otobüs seyahatleri zirve yapıyor diyebiliriz.

Mobil ve web üzerinden satışlarda oranlar nedir?

Son yıllarda artan akıllı telefonlar ve yaygınlaşan internet paketleri sayesinde mobil ciddi bir yükselişte. Her geçen gün mobilin artan trendi karşısında bir defa daha şaşırıyoruz diyebiliriz. Şu an mobil satışlarımız, tüm satışlarımızın yaklaşık yüzde 40’ını oluşturuyor.

oBilet üzerinden kara ulaşımı dışında hava yolu ve araç kiralama seçenekleri de mevcut. Bu üç segmentte talepler hangisinde yoğunlaşıyor?

Amacımız, kullanıcılarımıza herhangi bir noktadan başka bir lokasyona seyahat ederken başka hiçbir internet sitesine girme ihtiyacı duymadan tüm sorgulamalarını obilet.com üzerinden tek bir adres aracılığı ile çözebilme imkanı sağlamak. Bu sebeple otobüs yolculuğunun yanı sıra sistemimiz üzerinden havayolu ve araç kiralama gibi hizmetlere de erişmek mümkün. Bu üç segmentte, talepler daha çok otobüs üzerinde yoğunlaşırken, bunu havayolu sorgulaması ve onun da ardından araç kiralama izliyor. Araç kiralama özellikle şehir içi ulaşımlarda ciddi tercih sebebi olabiliyor.

“Tek rakibimiz Esenler Otogarı” röportajı, Digital Age Eylül 2015 sayısında yer alıyor.