Online yayıncılar ve mobil reklam şirketleri, Apple’ın mobil cihazlar üzerindeki reklam engelleme (ad blocking) özelliğini destekliyor. Ancak gözden kaçırdıkları bir nokta var. Destekledikleri bu özellik, kendi işletmeleri için bir riski beraberinde getiriyor.
Hepimizin bildiği gibi Apple’ın Safari tarayıcısının masaüstü sürümü, yıllardır reklam engelleme yazılımını destekliyor. Ancak şirket, önümüzdeki ay yayına alınması beklenen yeni işletim sistemi iOS 9’da Safari‘nin mobil sürümünde benzer özelliği yayına alma hazırlığı içinde.
İşletim sisteminin beta sürümünde reklam engelleme özelliği de test edilen özellikler arasında olduğunu belirtelim.
İnternet sitelerinde reklama yer vermeyi destekleyen firmalar için sayfalarını ziyaret eden mobil kullanıcılardan para kazanmayı amaçladığını tahmin etmek güç değil. Buradan yol çıkarak; milyonlarda iPhone ve iPad kullanıcılarının reklam engelleme özelliğini kolaylıkla aktif hale getireceğini ve bu şekilde elde edilen gelirin büyük miktarda azalacağını öngörebiliriz.
Düşünülen bu yeni özellikle birlikte Apple, mobil alanda büyük değişim yaratabilir.
Online ölçümleme firması comScore verilerine göre; Temmuz ayında mobil internet sitelerinde vakit geçiren ABD’li kullanıcılar, iOS’ta yüzde 43’lük bir paya sahip. Google’ın Chrome tarayıcısı, mobilde reklam engelleme gibi eklentilere izin vermedğini ekleyelim.
IAB Kıdemli Başkan Yardımcısı Scott Cunningham, “İşletim sistemi ve tarayıcı geliştiricileri, konu tüketici deneyimine geldiğinde büyük bir gücü elinde tutuyor. Bu durumu göz önünde bulundurduğumuzda şirketin atacağı adımlar hakkında oldukça endişeliyiz.”
Apple, konuya ilişkin yorum yapmaktan kaçındı.
Kaynak: The Wall Street Journal
Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Fe Ilya
Yorumlar