Sektörde geçen hafta tam anlamıyla bir Cannes Lions fırtınası vardı. Bu yıl 60.’sı gerçekleşen Uluslararası Yaratıcılık Festivali medya ve pazarlama dünyasını bir araya getirirken, medyadan açık havaya birçok başlıkta dünyanın en yaratıcı işlerini ödüllendirdi. Türkiye reklam sektörü, bugüne kadar elde edemediği kadar yüksek bir başarı elde etti. Türkiye’den başvuru yapan ajanslar 1 altın, 1 gümüş, 12 bronz ve 1 de Grand Prix kazanarak başarılarını taçlandırdı. Bu önemli başarı etkinliğin Türk medyasında daha fazla yer almasına ve özellikle sosyal medyada çok büyük bir konuşulma hacmine ulaşmasına neden oldu. Hafta boyunca Twitter’da Cannes Lions Yaratcılık Festivali 2015 ile ilgili 7 bin 653 tweet atıldı.
Cannes Lions 2015’in dijital konuşmacılarından öne çıkanlar
Etkinlik boyunca gerçekleşen konferanslar ve öne çıkan trendler dijital teknolojilerin yaratıcılık süreçlerinde kazandığı önemi gözler önüne serdi. Dijitalde en fazla dikkat çeken konuşmacılar arasında olan Snapchat’in kurucusu Evan Spiegel, konuşmasının ardından gerçekleşen soru cevap bölümünde Snapchat’in logosunu kaldığı yurdun odasında 2 saatte tasarladığını ve geçen yıl çalışan sayısı 10 olan sosyal ağın bu yıl 450 çalışana ulaştığını açıkladı. Bir diğer ilgi çeken sunumu ise Facebook’un Chief Creative Officer’ı Mark D’Arcy yaptı. D’arcy sunumunda sosyal ağın kullanımına ilişkin güncel rakamları paylaştı. Bu rakamlara göre, yatırımlarının odak noktasına mobili alan sosyal ağın aktif mobil kullanıcı sayısı 1,25 milyar. Instagram’da ise kullanıcılar günlük ortalama 21 dakika vakit geçiriyor.
Apple “iPhone 6 ile çekildi” kampanyasıyla ödülü kaptı
İlgimizi çeken ödüller arasında ise açıkhava reklam ödülleri kategorisinde Grand Prix ödülü ‘iPhone 6 ile çekildi’ başlıklı kampanyasıyla teknoloji devi Apple’ın oldu. iPhone 6 ile çekilmiş fotoğraflar İstanbul da dâhil dünyanın farklı şehirlerinde açıkhava reklam panolarında yer almıştı. Mobil kategoride Grand Prix’yi kazanan Google’ın Sanal Gerçekliği kullanıcılarla buluşturmak için yarattığı Cardboard projesi oldu. Uber Fransa’da sunduğu taksiden daha uygun seçeneği UberPOP’un taksiciler tarafından protesto edilmesi ve çıkan olaylar akıllarda kalan bir diğer gelişme oldu.
Türkiye’ye ilk Grand Prix’i Vodafone getirdi
Haftanın Twitter’da hakkında en fazla konuşulan diğer haberi yine Cannes’den ama bu kez Türkiye imzasını taşıyor. Kadına yönelik şiddet vakalarına karşı kullanıma sunulan Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, sadece kadınlara ulaşacak şekilde kurgulanan gizli ve yaratıcı kampanyasıyla dünya çapında yaratıcılığın zirvesi olarak kabul edilen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Medya kategorisinde “Grand Prix”inin sahibi oldu. Böylece Vodafone Kırmızı Işık kampanyası, Türk reklam sektörüne ilk Grand Prix’yi kazandırmış oldu. Vodafone Kırmızı Işık, Grand Prix’nin yanı sıra yine Medya kategorisinde Altın Aslan, Promo ve Aktivasyon kategorisinde bir Gümüş Aslan bir Bronz Aslan, Mobil kategorisinde ise Bronz Aslan ödül alarak toplam 5 ödülle tüm dikkatleri üzerine çekti. Bu önemli ödül ile ilgili Twitter’da 2673 tweet atıldı.
Turkcell’e Akademi’ye “The Best” ödülü
Haftanın 3 numarası bir başka ödül haberi, bu sefer Turkcell cephesinden geldi. Her yıl ABD’li Association for Talent Development (ATD) tarafından verilen ATD BEST Ödülleri’nde Turkcell Akademi şirket içinde sağladığı yetenek gelişimi ve performansa yönelik çalışmalarıyla “The BEST” ödülüne layık görüldü. Eski adıyla American Society of Training & Development (ASTD), yeni adıyla Association for Talent Development (ATD) 72 yıldır yetişkin eğitimi ve işletmelerde performans artırma konusunda çalışmalar yürütüyor ve yetenek yönetimini tüm şirket çapında uygulayıp başarılı sonuçlar elde eden organizasyonları ödüllendiriyor. Ödül haberiyle ilgili Twitter’da 754 paylaşım yapıldı. Haftanın sosyal medyada en çok konuşulan haberleri ile ilgili sıralamamızı aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz.
Yorumlar