Skip to main content

Bu sayıda, 2015 yılında pazarlama yöneticilerinin ajandalarını oluştururken esas almaları gereken teknoloji, kavram ve trendler hakkında bir özet yapmak istedim

Teknolojiler

Gartner HypeCyle diyagramına göre, 0-2 yıl arasında ses tanıma sistemleri, bellek / veritabanı analizleri, 2-5 yıl arasında da 3 boyutlu tarayıcılar, 3 boyutlu baskı şirketleri, içerik analizleri, hibrit bulut bilgi-işlem, bulut bilgi-işlem, jest kontrolü ve veri bilimi hayatımızda etkin teknolojiler olacak. Mobil ve giyilebilir teknolojiler ise günlük yaşantımızda gözle görülür bir şekilde yer almaya başlayacaklar.

Kavramlar

Paylaşım ekonomisi: Özellikle insanların belirli rutinde yaptıkları eylemler ve benzer konularla ilgili yaptığı harcamalar için üretilen çözümleri daha fazla duyacağız.

İnteraktif fiyatlama: Edelman’ın Ekim 2014 tarihinde yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 66’sı, markalar ve tüketiciler arasındaki değer değiş-tokuşunda markalar lehine bir “tek taraflılık” olduğunu söylüyor. Mobil ve giyilebilir teknolojilerin ortaya çıkaracağı yeni fırsatlar, farklı fiyatlama yapabilme kabiliyetini artırdıkça, müşterilerin yaşadığı deneyimlerin de bir “değer” oluşturması sağlanabilecek.

Trendler

1.İçerik pazarlaması: Temmuz 2014’te Ogilvy, TNT ve Google Path tarafından yapılan Pairwise Ranking of Brand Connection Attributes araştırması ortaya koydu ki; müşterilerin yüzde 73’ü, reklamlarının içinde kendine faydalı bilgiler veren bir markayı tercih ediyor. Yüzde 70’i reklamlarıyla, tutkusunu ve ilgilendiklerini birleştiren bir markayı tercih ederken yüzde 64’ünün tercihi ise farklı mecralara baksa bile, ilkelerini her zaman gösterebilen bir marka oluyor. B2B tarafı için ise içerik pazarlaması hakkında yapılan bir araştırmada katılımcıların yüzde 48’i, 2015 yılında bu konuyla ilgili harcamalarını artıracağını söylüyor. Orijinal video içerikleri, görselleştirme, hikâyeleştirme ve mobil içerikler, 2015’te vazgeçilmezimiz olacak gibi duruyor.

2.Büyük veri: Gartner’in Ocak 2014’te yaptığı bir araştırmada, büyük organizasyonların yüzde 81’inin bünyelerinde “Chief Marketing Technologist” unvanında birini şirketinde barındırdığını söylüyor. Veri bilimindeki gelişmeler sayesinde, sahip olunan veri tabanlarıyla, başka veri tabanlarını konuşturarak şirketlerin gerçek zamanlı bir pazarlama yapmaları için 2015’te daha fazla imkân olacak.

3.Pazarlama otomasyonu: Hiper-kişiselleştirme, görsel pazarlama ve verinin Ommi-channel pazarlama araçlarına dönüştürülmesi, çoklu konuşma stratejileri, yeni kampanya ölçüm parametreleri şirketlerin pazarlama mantığını ve organizasyon yapısını 2015’te gözle görülür bir şekilde etkilemeye başlayacak.

4.Mobil pazarlama: Mobil teknolojiler için stratejisi olmayanların saha dışına itilmeye başladığı bir yıl bizi bekliyor. ABI Research’ün araştırmasına göre, 2015 yılında küresel mobil ticaretinin 163 milyar dolar olması bekleniyor. Bu araştırmaya katılanların yüzde 50’den fazlası, önümüzdeki 5 yıl boyunca, yoğun bir şekilde mobil teknolojilere yatırım yapacağını söylüyor.

5.Markalaşma: Müşteriler, kendi markalarının sosyal olgular içinde konuşmasının ve kanaat önderi olmasının önemli olduğunu, daha fazla düşünmeye başladı. MSL Group’un Şubat 2014’te yayımladığı bir araştırmada, milenyum çocuklarının yüzde 73’ü markaların mevcut gündemle ilgili daha fazla ilgilenmesi gerektiğine inanıyor. Ayrıca aynı oranda katılımcı, şirketlerin bu gündemle ilgili konuşmanın yanı sıra, başkalarını da bu gündeme dâhil olması için etkilemesi gerektiğini düşünüyor.