Skip to main content

Siz de sağlık problemlerini Google’layanlardan mısınız?

Siz de her yaşadığınız sağlık probleminizi Google’a soranlardan mısınız? Sıradan bir nezle yaşıyor olsanız da; Google’da yaptığınız aramalar sonucunda yanlış bilgilendirme ile karşılaşabilir; hastalığınızın ölümle sonuçlanacağına bile ulaşabilirsiniz.

Belçika’da bulunan Flaman hükümeti, bu durumu düzeltmek adına DDB Brussels reklam ajansıyla birlikte çalıştı. Reklam ajansı da bu duruma yönelik ilgi çekici bir çözüm sundu.

DDB Brussels, Google AdWords’te 100 hastalık semptom ile anahtar kelime oluşturarak; kampanyayı yürüttü. Kullanıcılar, Google’da arama yaptıklarında arama sonuçlarında en üstte “Google’dan arama yapma, daha güvenilir bir kaynağa danış” (Don’t Google it, check a reliable source) başlığıyla karşılaştılar. Ardından Gezondheid en Wetenschap (Health and Science) internet sitesine yönlendirildiler.

Künye:

Müşteri: Gezondheid en Wetenschap
Kampanya: “Don’t Google It”
Reklam Ajansı: DDB Brussels
Kreatif Direktör: Peter Ampe
Kreatif Ekip: Tim Arts, Stefan van den Boogaard
Dijital Bölüm Başkanı: Geert Desager
Stratejik Planlama: Maarten Van Daele
Kıdemli Müşteri İlişkileri Yöneticisi: Silvie Erzeel
Televizyon Yapımcısı: Brigitte Verduyckt
Dijital Yapımcılar: Stefanie Warreyn, Maarten Breda
Web Yazılımcısı: Christophe Gesquière
Tasarım: Andreea Buescu, Cedric Lopez
İçerik Planlama: Michael D’hooge
Prodüksiyon Şirketi: Lovo
Yönetmen: Norman Bates
Yapımcılar: Bert Brulez, François Chandelle

Kaynak: AdWeek