Brand Week Istanbul`da dördüncü gün Marketing&Creativity Day sona erdi. İlham verici konuşmaların yer bulduğu odağına yaratıcılığı alan Marketing&Creativity Day`den ön plana çıkanları özetledik.
Günün ilk sunumunu yapan Zihin Oyunları Televizyon Programı Yapımcısı Jason Silva ile katılımcılar güne dinamik başladı. Jason Silva, teknolojinin aslında insan yaratıcılığının vücut bulmuş hali ve aslında kendimizin bir parçası olduğuna değindi.
Zihin Oyunları Televizyon Programı Yapımcısı Jason Silva
Jason Silva’dan sonra Marketing&Creativity Day, Vodafone özel oturumu ile devam etti. “Teknoloji hayata değer katar” isimli oturumda Vodafone yöneticileri bugüne kadar gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ile hayatları değişen misafirlerini konuk etti.
Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi, Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi, Kurumsal Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci, Vodafone Pazarlama Direktörü Fatih Uysal, Vodafone misafirleri ve günün moderatörü Ece Üner
Brand Week Istanbul’da Marketing&Creativity Day’in yıldız isimlerinden biri de Sir John Hegarty’di. BBH London Kurucu Ortağı John Hegarty, konuşmasında yaratıcılık kavramına ağırlık verdi. Yaratıcılığın aslında bir meslek olmadığını; söyleyen Hegarty, saf yaratıcılığın tanımını yaptı. “Saf yaratıcılık, normal iş rutini gibi akşam bitirilecek bir iş değildir.”
BBH London Kurucu Ortağı Sir John Hegarty
Hegarty`den sonra sahneye çıkma sırası Reklamcı Serdar Erener`deydi. “Stop calling me creative!” adlı sunumunda
Erener, kendi yolculuğunda karşilaştığı soru işaretlerini ve ilham aldığı kişileri anlattı. Erener hikâyesinde, ABD’li biyolog ve iş adamı Craig Venter’ı örnek aldığını ve bir gün onun gibi olmak istediğini belirtti. Ünlü reklamcı, Darwin`in ikinci kahramanı olduğunu söyledi ve ekledi: “Tam bir Darwin manyağıyım.”
Alametifarika CEO’su Serdar Erener
“Creativity adds value to Life: Transforming Societies with Creativity and Insight” başlıklı sunumuyla, Lowe and Partners‘ın küresel düzeyde gerçekleştirdiği sosyal içerikli kampanyaları katılımcılarla paylaşan Sokoloff, yaşadığımız toplumu güzelleştirmenin de en az satışları yükseltmek kadar önemli olduğunu vurguladı.
Lowe Global Kreatif Kurul Başkanı & SSP3 Kolombiya CCO ve Eş Başkanı Jose Miguel Sokoloff
Şafak Pavey ise Sokoloff’un yaratıcılık çalışmalarının siyasi retoriğe uyarlanırken izlenmesi gereken yol hattını çizdi. Diyalog masasına oturmaya karar veren çatışmalı taraflar için karşılıklı olduğu takdirde empati önemli bir konu. Pavey’e göre burada kilit kelime “karşılıklı”; zira karşılıklı olmaması durumunda empati bir tarafın diğeri üzerinde kurduğu tahakkümü pekiştirip yeni bir çatışma zemininin doğmasına yol açabiliyor.
İnsan Hakları Savunucusu ve Diplomat Şafak Pavey
Marketing & Creativity Day’de ilham verici isimlerden biri de Dave Luhr idi. Çoğu zaman absürdizmin sınırlarını zorlayan reklamlara imza atan ve Honda için hazırladıkları “The Other Side” reklamıyla son günlerde kendilerinden tekrar övgüyle söz ettirmeyi başaran reklam ajansı Wieden+Kennedy‘nin başkanı Luhr, “Great Creativity Scales Itself” başlıklı sunumuyla izleyicilerin karşısına çıktı.
Wieden+Kennedy Başkanı Başkanı Dave Luhr
Brand Week Istanbul 2014 Marketing & Creativity Day’in son konuşmacılarından biri de reklamcı Hulusi Derici‘ydi. “İnsan Beyninin Sırları” isimli kışkırtıcı sunumunda Derici, pazarlamanın üç temel tezini katılımcılara açıkladı.
M.A.R.K.A Ajans Kurucu CEO Hulusi Derici
Brand Week Istanbul’da dördüncü gün olan Marketing & Creativity Day, 72andSunny Amsterdam Strateji Direktörü Stephanie Feeney ve Strateji İletişim Direktörü Simon Summerscale‘in “The Future of Storytelling” adlı sunumuyla sona erdi. Sunumda ikili kendileri ve ajans kültürleri için önemli olan noktaları sıraladı.
72andSunny Strateji Direktörü Stephanie Feeney ve 72andSunny iletişim Stratejisi Direktörü Simon Summerscales
Yorumlar