Çoğu kişiye sorsak; dünyanın en değerli markası Apple olduğunu söyleyecektir. Peki gerçekten öyle mi?
Forbes’ın yayımladığı verilere göre; Apple, elde edilen gelirlere göre en büyük marka. Ekim ayı başlarında yayımladığı listede 200’ün üzerinde global marka yer alıyor.
Forbes’ın hazırladığı listeye göre; en değerli 5 marka şöyle:
Forbes’ın
Ancak mezunlar için ağ platformu hizmeti sunan Graduway’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Daniel Cohen, LinkedIn’de paylaştığı yazıya göre; Forbes bir şeyleri gözden kaçırıyor.
Kâr amacı güden şirketler dünyasında markanın değeri genel olarak; ürünün görünümü, kullanışı ve elde ettiği gelirle belirlenir.
Yalnızca gelirlerin ön planda tutulduğu sıralama metodolojisinin, diğer önemli markaları listenin dışında bırakması muhtemel. Bu durum da özellikle kâr amacı gütmeyen sektörde geçerli.
Örneğin; eğitim sektörünü ele alalım. Marka değeri yüksek okulları. Sıralamada göz önünde bulundurulan kriteri ‘gelir’den ‘güven’, ‘arzulanabilir’, ‘ayrıcalık’ ve ‘sadakat’e çevirirsek; en değerli marka sıralamasındaki değişim bizi şaşırtabilir. Büyük ihtimalle de eğitim alanında dünyanın en prestijli okul markalarını görebiliriz.
İnsanlar, Apple’a kendi eski okullarından daha mı çok güveniyor?
Microsoft, mezun olunan okuldan daha mı ayrıcalıklı bir marka?
IBM, gerçekten gidilen okullardan daha mı arzulanabilir bir marka?
Dahası insanlar çoğunlukla Harvard, UCLA, Brown gibi üniversitelerin isimlerinin olduğu kıyafetleri giyiyor. Peki bunu listedeki büyük kurumlar için de söyleyebilir miyiz?
Şirketler, kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun ulaştığı duygusal marka bağlantısını oluşturmaya yakın olmadıkları söylenebilir.
Kaynak: LinkedIn
Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Chris Zielecki, Flickr kullanıcısı il.irenelee, eBay
Yorumlar