The Economist, büyük markaların marka değerlerine bir grafikte yer verdi.
Büyük markaların marka değerleri grafiği, Brand Finance, Interbrand ve Millward Brown’dan elde edilen verilerle oluşturuldu.
Millward Brown, marka sadakati hakkında veri toplamak adına iki milyonu bulan kullanıcıya ulaşırken; Interbrand, şirketin markaya bağlılığını göz önüne alıyor. Brand Finance, kendi hesaplamalarını lisanslaması için telif oranlarına önem veriyor.
Alınan sonuçlara göre; Millward Brown ve Interbrand, Coca-Cola ve McDonald’s’ın sıralamada ilk 10’da yer aldığını ortaya çıkarıyor. Ancak Brand Finance bu konuda diğer iki araştırma firmasına katılmıyor.
Üç firmadan alınan verilerle oluşturulan marka sıralaması hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
Elde edilen sonuçlar, her markanın marka değerinin ölçümlendiği farklı metodolojiler aracılığıyla toplandı.
Paylaşılan grafiğe tıklayarak; yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.
Kaynak: Design Taxi, The Economist
Yorumlar