Facebook, Sayfalar (Pages) için yeni reklam formatının duyurusunu yaptı. Yeni reklam formatıyla Sayfalar’ın etkinlik tanıtımı Haber Kaynağı’nda yapılabilecek.
Daha önceden reklamlar, Facebook’un masaüstü sürümünde sağ sütunda yer alıyordu. Ancak şu anda markalar hem masaüstü hem de mobilde Haber Kaynağı için reklamlar oluşturabiliyor.
Yeni sunulan “Event response” reklamları AdCreate ve Power Editor araçlarından ulaşılabiliyor.
Facebook’un sunduğu yeni reklam araçlarının aksine bu yeni araca tüm dünyadaki Sayfa sahipleri erişim sağlayabilecek.
Etkinlik reklamından örnek sayfa:
Yeni reklam aracında Facebook ayrıca Etkinlik’te ev sahibi yapanlar, etkinlik sayfasında sağ sütünda doğrudan etkinlik hakkındaki analiz verilerini görüntüleyebilecek.
Facebook üzerindeki etkinliğe yönlendiren link’i kaç kişini görüntülediğini, etkinliği kimlerin görüntülediğini ve etkinliğe katılacak olanları görmek mümkün olacak.
Facebook, analiz verilerine ilişkin Sayfalar’a hangi etkinlik tanıtımının işe yaradığını hangilerinin dikkat çekmediğini anlamaları için atılan ilk adım olduğunu belirtiyor.
Facebook, her ay Facebook Etkinlik’i (Events) kullanan 400 milyon kullanıcının olduğuna dikkat çekiyor. Sosyal medya devi reklamlarla bu sayıyı artırabilirse; gelirini artırmakla kalmayıp, sosyal ağa bağlı olacak kullanıcı tabanından daha fazlasını alabilir.
Kaynak: The Next Web
Fotoğraf: Flickr kullanıcısı pshab
Yorumlar