Günümüzün etkili veri görselleştirme yöntemi infografikleri hazırlamak için de bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Bu kurallardan bazılarını bir araya getirdik.
Yapın
• İnfografiğinizi geliştirmeye başlamadan önce hedef kitlenizi belirleyin.
• Kendinize şu soruyu sorun: Yaptığınız infografik, kimin umurunda olacak? Bu infografiği insanlar paylaşmaya değer bulacak mı?
• Alışılmışın dışında düşünün. İnfografikler markanızın parlatılması ve benzersiz sunumu harika bir fırsat sunar.
• Bir hikâye anlatın. Hedef kitlenizin ilgisini dikkat çeken bir hikâye ile ayakta tuttuğunuzdan emin olun.
• Değerli ve güvenilir veriler paylaşın.
• İnfografiğinizin Facebook, Twitter, Pinterest ve e-posta ile paylaşılabilecek formatta olup olmadığına dikkat edin.
• İnfografiğinizde mesafe ve platforma dikkat edin.
• Verilerinizi görselleştirmek doğru orantıları kullanın.
Yapmayın
• Çok kelime kullanın. Demek ki, veri ve grafiğin hikâyenizi anlatacağını düşünüyorsunuz.
• İnfografiğinizi markalarla doldurun ama veri kaynakları ve sponsorlarınızdan hiç bahsetmeyin.
• Yatay bir tasarım yapmayın. İnternet sayfası aşağı kaydırarak açılır. Bu durumda infografiğinizin başarılı olması için dikey bir tasarım şarttır.
• Basitlik en önemli nokta. Unutmayın, bir basın bülteni yazmıyor ya da bilanço hazırlamıyorsunuz.
• Dev ebatlarla dolu verilerden bir infografik hazırlamayın.
• İnfografiğinizde statik şekil veya boyutları kullanmayın.
‘İnfografik hazırlarken nelere dikkat etmek gerekiyor?’ yazısı Digital Age Ağustos 2014 sayısı İnfografik ekinde yer alıyor.
Yorumlar