Tüm dünyada akıllı telefonların yüzde 80’ine güç veren, uygulamaları ve işletim sistemi ile milyonlarca cihazda yer alan Android ekosistemi her geçen gün büyümeye devam ediyor. Akıllı saatler, fitness cihazları, wi-fi bağlantılı buzdolapları, araç içi eğlence sistemleri ve akıllı kameralar derken Android’in dokunduğu cihaz çeşitliliği kullanıcılar için olduğu kadar işletim sisteminin geliştiriciler için vazgeçilmez bir platform olmaya başladığının işareti. Açık kaynak ve uyarlanabilir olması, herkesin kod temelini adapte edebilmesi ve ücretsiz olduğu için geliştiricilerin herhangi bir ücret ödemek zorunda olmayışı Android’i rakiplerinden bir adım öteye taşıyor.
İnternete bağlı cihazların sayısının giderek arttığı günümüzde internet ekosisteminin tüm nesnelerine hâkim olma yolunda yürüyen Android herkes için çok fazla seçeneğe sahip. Peki, Android, kendisine benzer şekilde kullanıcısına da geliştiricisine bol seçenek sunan, erişimi ve kontrolü kolay olan Linux’ün yeni nesil versiyonu mu? Ya da başka bir ifadeyle “Android yeni Linux mu?”
Ağustos sayımızın kapak konusunda bu soruyu teknoloji yöneticileri ve yazılım uzmanlarına yönelttik.
Dergimizin bu sayısında “İnfografik”, “e-ticaret 50” eklerine ulaşabilirsiniz.
İnfografik ekinde dijital dünyanın önemli oyuncularından kuruldukları yıldan itibaren dijital dünyada bıraktıkları izleri bir infografikle anlatmalarını istedik.
Geçen yıl sunduğumuz “e-ticaret 50″ ekini güncellediğimiz verilerle yeniden okuyucularımızla buluşturuyoruz. Kapak konusunda kullanıcı deneyimi tasarımına yer verdiğimiz ekte pazarlama, satış, lojistik gibi sektörün belli başlı mecralarının en büyük oyuncularına yer verdik.
Vodafone Türkiye’nin katkılarıyla hazırladığımız “3G Türkiye 2014” haritasında il il Türkiye’deki 3G kullanıcı sayılarına yer verdik ve geçen seneye göre olan artışı değerlendirdik.
Ayın öne çıkan diğer başlıkları
- Profesyonellerin tercih ettiği ofisler
- Dijital çağda İK ve kariyer yönetimi
- Online seri ilan siteleri
- Otomotiv sektörünün sosyal medya kullanımı
- Perform Group’un Global Spor Tüketimi Araştırması’nın Türkiye ayağının dijital mecra analizi
Yorumlar