Vodafone’un yönetim danışmanlığı şirketi Accenture ile birlikte yürüttüğü araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin dijitalleşme endeksinin yüzde 48 olduğu ortaya çıktı. www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açılan Yarına Hazırım Platformu, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ve hazır olmak için neye ihtiyaç duyduklarını anlamalarını sağlıyor.
Türkiye’deki işletmeler var olan çözümleri kullanmıyor
Yarına Hazırım Platformuna katılan şirketlerden çıkan ilginç veriler şu şekilde:
- Her 10 işletmeden 6’sı sahada araç kullanıyor. Ancak yüzde 76’sı araçlarını takip etmiyor.
- Her 10 işletmeden 6’si sahada ekibi ile iletişim kurmaya ihtiyaç duyuyor. Ancak yüzde 96’sı ekipleri arasında anlık iletişim sağlayacak teknolojileri kullanmıyor.
- Her 10 işletmeden 7’si müşterilerine tanıtım faaliyetlerine ihtiyaç duyuyor. Ancak bu işletmelerin yüzde 55’i bu ihtiyacına yardımcı olacak teknolojileri kullanmıyor.
- Her 10 işletmeden 6’sının işyeri dışında tahsilat yapmaya ihtiyacı var. Ancak yüzde 43’ü müşterilerine kolay ödeme imkanı sunan Mobil Pos teknolojisini kullanmıyor.
- Aynı şekilde her 10 işletmeden 4’ünün işini internet ortamına taşıyarak satış yapmaya ihtiyacı var. Ancak yüzde 63’ü bu ihtiyacına yönelik teknolojik çözümü kullanmıyor.
İnfografiğin üzerine tıklayarak yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.
Toplam Teknoloji Çözümleri ile daha dijital şirketler
Vodafone çözümleriyle dijitalleşerek verimliliğini artıran şirketler, aldıkları olumlu sonuçlarla dijital skoru düşük şirketler için örnek teşkil ediyor. Örneğin;
Ford Türkiye, Connected Trucks projesinde yüzde 60’a kadar süreçlerin denetimini sağlayarak Vodafone’un M2M çözümüyle müşterilerine yüzde20’ye varan operasyonel verimlilik sağladı.
Lipton Türkiye, Vodafone Tablet Aplikasyonu projesi ile anında sahadan veri transferi sağlayarak operasyonel verimliliğini artırdı.
Danone-Hayat Su, Connected Cabinet projesi ile soğuk dolapların uzaktan yönetilmesini Vodafone M2M teknolojisi ile sağladı.
İşletmelere, endekslerini artırmak için önemli ipuçları verilecek
İşletmeler, Yarına Hazırım Platformunda uygulamayı kullanarak dijitalleşme endeksini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra, isterlerse, verimliliklerini artıracak Vodafone İş Ortağım çözümlerine ulaşabiliyorlar. Bu kapsamda, müşterinin ihtiyacını karşılamak üzere, Ekip Yönetimi Çözümleri, Operasyonel Yönetim Çözümleri ve Müşteri Bağlılığı Çözümleri olmak üzere 3 başlıkta toplanan Vodafone İş Ortağım çözümlerinden en uygun olanı öneriliyor.
Yorumlar