Daha önceki zamanlarda ideal olanı göstererek; kişilerin eksik yönlerini vurgulayan izlenen reklamlar oluyordu. Ulaşamayacağımız hayatlardan kareler sunuyordu.
Günümüzde geleneksel reklamlara ek olarak; sosyal medya, listede yer alan kontakların ısrarla iyi zaman geçirdiklerini gösteren karelerle karşımıza çıkıyor. Ancak tüm bu iyi zamanlar aslında göründüğü kadar da iyi olmayabilir.
‘What’s On Your Mind’ adındaki kısa film, sosyal medyada kontakların ne yaptığını takip edilmesiyle oluşan bazı problemlere ışık gösteriyor. Filmin başlığı ise adını Facebook’ta durum güncellemesinde verilen boşluktaki sorudan alıyor.
Film, ekran başındaki kişinin kendi durumunu online paylaşımlarla kıyaslamasıyla başlıyor. Karşılaştığı her şey, başroldeki kişiyi değersiz hissettiriyor. Sonunda başkalarının ilgisini çekmek ve kendini daha iyi göstermek için daha önce yapmayacağı şeyleri yapıyor. Paylaşımlarıyla kazandığı çok sayıda ‘beğeni’ oluyor. Video ile anlaşılan da gerçek hayatla aklınızdaki arasında oldukça büyük farklılıklar bulunduğu.
Video sanatçıları ‘The Higton Bros’, oluşturdukları video ile online kişiliklerin gerçeklikten uzak arzulanan hayatı yansıttığı depresif durumuna ışık tutmayı amaçlıyor.
Kaynak: Fast Company
Yorumlar