Digital Age dergisinin bu sene sekizinci kez düzenlediği Digital Age Summit konuşmacılarından Gazeteci, Yazar ve Danışman Jeff Jarvis ile video röportaj gerçekleştirildi.
Röportajdan öne çıkanlar:
- Bence internetin ne olduğunu henüz bilmiyoruz. Onu tanımlamak, adlandırmak için henüz çok erken, bu biraz zaman alacak.
- Google bireyi biliyor fakat medya şirketleri bilmiyor. Bu nedenle kanaatimce medya organizasyonları insanlarla – kitle olarak değil birey olarak – yeni ilişkiler kurmak konusunda çok çalışmak zorunda. Bunu yapmaya başladığımız zaman, bunun içinden yeni iş olanakları çıkacak.
- Medyadaki herkes bana aynı soruyu soruyor; “Tüm bunları karşılamak için nasıl para kazanabilirim ?”Tekrar söylüyorum; “Bilmiyorum.” Ancak şu öneride bulunabilirim; “Kendimizi tamamen dijital şirketler, dijital girişimciler olarak görmeliyiz.”
- Yazılı basın kâr etmemeye başlamadan önce tamamen dijitalleşmezsek ölür gideriz. Bu nedenle dijital girişimci olmanın, kâr eden ve dijital olmanın ne demek olduğunu tekrar düşünmemiz gerekiyor ki yazılı basının hayatta kalmamız için tek şansımız olup olmadığı hakkında artık endişe etmeyelim. O gün geldiğinde sadece ama sadece dijital olarak tamamen kâr amaçlı hareket edebiliriz.
ETicaretMag’in düzenlediği video röportaja şuradan ulaşabilirsiniz.
Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Darren Walters
Yorumlar