Türkiye’de Facebook’u mobil platformlarda kullananların sayısı Haziran 2013 rakamlarına oranla yüzde 47 artış ile 14 milyona ulaştı. Aylık mobil kullanıcı sayısının da yüzde 25 artması ile mobilde toplam kullanıcı sayısı 25 milyon oldu. Bu, Türkiye’de mobil Facebook kullanımı trendinin hızlı bir şekilde yayıldığını gösteriyor.
Facebook’u her gün kullanan kişi sayısı yüzde 16 artışla 22 milyona ulaşırken, aylık kullanım yüzde 6 arttı ve 35 milyon kişiye ulaştı.
Güncel rakamları değerlendiren Facebook Türkiye Ülke Yöneticisi Fırat Dirik, mobil reklamların önemini vurgulayarak şunları söyledi: “Bu rakamlardan da görüldüğü gibi Türkiye diğer ülkelere oranla mobile daha az odaklanan bir pazar iken, bugün kullanım trendi mobile doğru kayıyor ve kullanım hızlı bir şekilde artıyor. Türkiye nüfusunun yüzde 94’ünün Facebook’u kullandığını göz önünde bulundurduğumuzda, Facebook’un markaların iletişim stratejilerinde güçlü bir platform olmaya devam ettiğini görüyoruz. Markaların hedef kitleleri ile bağlantıya geçmesini sağlayan Facebook, artık yalnız bilgisayar aracılığıyla değil, mobil platformda da yüksek erişim almalarını sağlıyor. Özellikle yaz aylarına girdiğimiz bugünlerde ‘reach on the beach’ (sahilde erişim) konsepti markalar için önemini artırıyor. Bu kullanım trendi sayesinde markalar insanlara yaz döneminde de erişmeye devam ederek iletişimlerini kesintisiz sürdürebiliyorlar.”
Fotoğraf: Huffington Post
Yorumlar