Kullanıcılar, yeni bir akıllı telefondan ne bekliyor? Yapılan araştırmaya göre; kullanıcılar fotoğraf kalitesinden, işlemci hızı veya markadan başka batarya ömrünü ön planda tutuyor.
GMI araştırma şirketi tarafından yapılan araştırmada telefon özelliklerinin önem sırasına göre sıralanması istendiğinde; kullanıcıların yüzde 89’u batarya ömrünü ‘önemli’ olarak, yüzde 11’i nötr veya ‘önemli değil’ olarak belirtti.
Sıra marka seçimine geldiğinde kullanıcıların yüzde 68’i (yüzde 26’sı nötr) seçilecek markayı önemli olarak nitelendirdi.
Ankete katılan kullanıcıların tamamının akıllı telefonu olmasına rağmen; yalnızca yüzde 5’i yanında ek batarya taşıyor, yüzde 4’ü batarya kılıfa sahip konumda.
Kullanıcıların yarısı telefonlarını günde bir kez şarj ederken; katılımcıların üçte biri iki üç günde bir şarj ettiğini belirtti. Online yapılan araştırmada İngiltere’den bin kullanıcı ankete katıldı.
Yapılan araştırma sonuçları, Mayıs ayının ilk haftalarında yapılan IDC araştırma şirketinin 50 bin akıllı telefon kullanıcısıyla yaptığı araştırma sonuçlarına uyumlu olduğu görülüyor. IDC’nin yaptığı çalışmada akıllı telefon satın alma kararlarını etkileyen özellik batarya ömrü oldu.
Kaynak: The Guardian
Görsel: Latin Link
Yorumlar