Araştırma firması Millward Brown, BrandZ Top 100 En Değerli Global Telekom Markaları sıralamasını açıkladı. Buna göre, dünyanın en değerli telekom markası 77,8 milyar dolar ile ABD’li AT&T oldu. İkinci sırada ise 63,4 milyar dolarlık değerle yine ABD’den Verizon yer alıyor. Bu durum ABD’de güvenin geri dönüşünü ve yıldan yıla yüzde 20 yükselen Verizon için de zilliyet durumu netlik kazandıktan sonra şirketin geleceğine olan artan güveni yansıtıyor.
Marka genişlemesine örneklerin arasında bankacılık, bulut hizmetleri, eğlence ve eve yakın entegre telekom hizmetleri mevcut. Bu genişleme sektörün en iyi performansı gösteren ilk 10 telekom şirketinin değerinin sektörün tamamının sadece yüzde 1,3’lük büyümesi karşısında yüzde 8’lik bir büyümesiyle, rakiplerinin hızlı bir biçimde önlerine geçmelerini de beraberinde getirdi. Bu eğilimin en iyi örneği, yeni birleşmiş markası ve eğlence sektörüne yönelik son zamanlardaki hamleleri sayesinde en geniş kazanımı kaydeden (yüzde 61 artış), telekom ilk 10’una 15,4 milyar dolarlık bir değerle ilk defa giren ve 30 basamak yükselişle global sıralamada 64. sıraya yerleşen BT. Diğerleri de benzer hamlelerde bulundu. Rusya’nın MTS’si bankacılık ve perakende alanlarına kaymak için mobil alanını başarıyla aştı ve yüzde 14’lük bir artışla 12,2 milyar dolar marka değerine ulaştı.
Tablonun üzerine tıklayarak daha yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.
BT ve Verizon da dâhil birçok marka da yüksek marjinleri ve bulut hizmetlerinin olağan ustu büyüme potansiyelini hedeflediler. İlave büyümeler Almanya ve İspanya’daki kablo sağlayıcılarını planlı şekilde satın alarak Avrupa’nın önde gelen telekom sağlayıcısı pozisyonunu korumak amacıyla alışveriş çılgınlığı içinde olan Vodafone sayesinde birleşme ve devralmalardan elde edildi. Şirketin marka değeri yüzde 9 oranında azalarak 36,3 milyar dolara geriledi ancak bu durum hisselerinin ABD’deki Verizon’a satışının geçici bir etkisi.
Millward Brown en değerli markaları da açıkladı
Son olarak, Movistar zorlanan İspanyol ekonomisi içinde bile sabit hat, mobil hat, geniş bant ve televizyonu kapsayan tek değer tarifesi olan Movistar Fusion’u geliştirerek büyümeyi başardı. Tüketicilerin devamlı indirim fırsatları aradığı bir ülkede Movistar marka değerini yüzde 56 oranında bir artışla 20,1 milyar dolara yükselterek bir yılda 2,5 milyon Fusion tüketicisini kendine çekmeyi başardı.
Öte yandan, Millward Brown dünyanın en değerleri markalarını da duyurdu. 2014 BrandZ Top 100 En Değerli Global Marka sıralamasında yıldan yıla yüzde 40 yükselişle159 milyar dolar değerine ulaşan Google, global sıralamada Apple’ı geçerek dünyanın en değerli global markası oldu. Üç yıl en tepedeki yerinden sonra marka değerinde yüzde 20 düşüş yaşayan 148 milyar dolarlık Apple 2. sıraya kaydı. En iyi işleyen marka pozisyonunu korumasına rağmen çarpıcı yenilikte yeni ürünler sunmayı başaramaması nedeniyle Apple’ın tüketiciler için artık tanımlayıcı teknoloji olmadığı yönünde yükselen bir algı mevcut.
WPP tarafından yaptırılan ve Millward Brown Optimor tarafından yürütülen BrandZ Top 100 En Değerli Global Marka çalışması bu sene onuncu kez gerçekleştirildi. Çalışma marka değerini hesaplamak için finansal verilerin yanında potansiyel ve var olan müşterilerin görüşlerini kullanan tek sıralama.
Fotoğraf: transd[e]uce
Yorumlar