Online sosyal medya dergisi Social Media Examiner, pazarlamacıların merak ettiği soruları 2013 Sosyal Medya Pazarlama Endüstri Raporu’na paylaştı. Raporda üzerinde durulan sorular şu anahtar kelimeler özetleniyor: Taktik, bağ kurma, ölçümleme, araç ve stratejiler. Günümüzde sosyal medya pazarlama endüstrisi büyümesini sürdürdükçe pazarlamacılar da bu büyümeye ayak uydurmak zorunda kalacak. Rapor bağlamında yayımlanan araştırma sonuçları da bu durumu teyit ediyor. Nitekim, pazarlamacıların yüzde 83’ü aşağıdaki soruların cevabını aradıklarını ifade ediyor.
Social Media Examiner’ın 2013 Sosyal Medya Pazarlama Endüstri Raporu, Ocak 2013’te yapıldı. Araştırma için 200 binden fazla pazarlamacıya e-posta gönderildi. Fakat 10 gün içinde 3 bin 25 katılımcıya ulaşılınca araştırmaya cevap alımı kapatıldı. Çalışmaya katılanların yüzde 57’si ABD, yüzde 9’u İngiltere, yüzde 7’si Kanada ve yüzde 5’i Avustralya’dan cevap verdi. Araştırmaya iştirak edenlerin yüzde 72’si 30-59 arasındaki profesyonellerden oluşurken ortalama yaş 30-39 olarak belirlendi.
1- En etkili sosyal medya pazarlama taktikleri hangileri?
Pazarlamacıların cevabını en çok aradıkları soru, en etkili sosyal medya taktiklerinin hangileri olduğu. Pazarlama profesyonelleri yüzde 90 oranla bu soruya karşılık aradıklarını söylüyor. Bunda haksız sayılmazlar. Zira, sosyal medya platformları arasında yaşanan sürekli değişim pazarlamacıları bu soruna çözüm aramaya itiyor.
Yorumlar