Bu yılın başında gelecek üç yıl içinde sosyal medya devi Facebook’un yüzde 80’e varan oranda kullanıcılarını kaybedeceği tahmin ediliyordu. Oldukça iddialı olan bu tahmine göre Facebook’un bitiş tarihi var. Burada sorulacak soru ise bilinen sosyal medya devinin yerini neyin alacağı.
Twitter, Facebook gibi sosyal ağlara karşı anti bir tutum sergileyen özel sosyal ağ Ello, bu sorunun yanıtı olabilir.
Geçtiğimiz yıl Ello yalnızca uygulamanın yaratıcısının bir grup arkadaşına açıktı. Uygulamanın kurucu ortağı Paul Budnitz, diğer sosyal ağlardan bıktıklarını ve genel olarak ilgilenmedikleri reklamları görmekten sıkıldıklarını belirtiyor. Buradan yola çıkarak Budnitz, arkadaşlarıyla birlikte alternatifi oluşturmak için bir araya geldi. Daha sonra bu ağ da arkadaşlarının arkadaşlarını davet etmesiyle büyüdü. Ancak Ello ekibi site için herhangi bir ölçek belirlememişti. Bu nedenle daha güçlü bir altyapı sunmak üzere altı haftaya kadar hazır olmak üzere siteyi yenileme çalışmalarına başladılar.
Budnitz ayrıca Facebook ve Tumblr’ın aslında sosyal ağların olmadığını, onların reklam platformu olduğunu söyleyerek tek amaçlarının reklam satmak olduğunu söyledi: “Onların amacı reklam satışını gerçekleştirmek. Size güzel sanat çalışmalarını gösterme amacında değil. Arkadaşlarınızla bağlantı kurmanızda yardımcı olmak da değil. Tek amaç sadece reklam satmak. Bunun dışında her şey bir ilüzyon gibi.”
Ello için bu durumun tam tersine içerik ve bağlantılara odaklandığı belirtiliyor. Logosu ise sadece siyah renkte gülümseyen bir surat.
Ücretsiz olarak sunulması beklenen uygulamaya şuradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: Daily Dot
Yorumlar