Eğitimde bilgi ve teknolojiyi yaygınlaştırmayı hedefleyen Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (Fatih Projesi) iki yıl önce 17 ilde 52 pilot okulda başladı. Pilot uygulama daha sonra 81 ile yayıldı. İstanbul’da da 7 pilot okulla başlayan projede, daha sonra 157 okulun bazı öğrencilerine tablet dağıtıldı.
Al Jazeera Türk, iki yıl önce pilot uygulamaya dâhil olan okulları gezdi ve projenin nasıl işlediğini gözlemledi.
Tabletler okul dolaplarında duruyor
İlk yıl dağıtılan tabletlerden bazıları General Mobile, bazıları Vestel idi. İkinci yıl ise tümü Vestel oldu. İlk yıl dağıtılan General Mobile tabletlerde flash disk girişi yoktu, öğrenciler sadece okulda internete girebiliyorlardı. Bu yüzden ilk yıl dağıtılan tabletlerin çoğu kullanılmıyor. Tabletler okul dolaplarında ya da öğrencilerin evlerinde duruyor. Öğrencilerin çoğu tabletlerini okula getirmiyor, getirenlerin bazıları teneffüslerde oyun oynuyor. Bu tabletler içerik olarak güncellenmediği için, 11. Sınıf öğrencileri okul kitaplarına da ulaşamıyor. İkinci yıl dağıtılan tabletlerden öğrenciler okul dışında da internete girebiliyor.
Tabletler ve tahta arası etkileşim yok
Akıllı tahtalar ve tabletler arasında bağlantı tam olarak sağlanamıyor. Öğretmen tabletine aktardığı bir sunumu ne akıllı tahtaya, ne de öğrencilerin tabletine gönderebiliyor. Örneğin öğretmen bir soru hazırlayıp öğrencilerin tabletlerine gönderemiyor, öğrencilerin yanıtlarını, onların tabletlerinden tahtaya alamıyor. Akıllı tahtalarda ve tabletlerle kullanılan internette de MEB’in izin verdiği sitelere girilebiliyor sadece. Öğrenciler en çok bundan şikâyetçi. Çoğu tabletini ‘kırdırarak’ daha fazla siteye girebiliyor. Öğrenciler, YouTube, Wikipedia gibi sitelere dahi ulaşamadıklarını söylüyor.
Kaynak: Al Jazeera Türk
Yorumlar