Turkcell ana sponsorluğunda Hilton Convention Center’da yaklaşık bin 500 kişilik bir katılımla hayata geçen zirvede 50 farklı konuşmacı, 30 ayrı oturumda dijital ekonominin unsurlarını tek tek tartışırken fuar alanında 40’a yakın şirketin standı yüzlerce ziyaretçi ile buluştu
İlki geçen yıl gerçekleştirilen Dijital Ekonomi eTicaret Zirvesi ve Fuarı (DEZ)’in ikincisi bu yıl 8 – 9 Kasım tarihleri arasında yine Turkcell ana sponsorluğunda Hilton Convention Center’da yaklaşık bin 500 kişilik bir katılımla hayata geçti. 50 farklı konuşmacı, 30 ayrı oturumda dijital ekonominin unsurlarını tek tek tartışırken fuar alanında 40’a yakın şirketin standı yüzlerce ziyaretçi ile buluştu. Zirveye katılan arkadaşım fashionstroke.com Kurucusu Burçak Gökçeer ile zirve notlarını sizin için derledik.
Zirvenin ağır topu Scott C. Fox idi
E.ticaret hacminin toplam ticarete olan oranının halen yüzde 1’den az olduğunu belirten ‘İnternet Riches’ ve ‘Click Millionnaires’ kitaplarının yazarı Scott C. Fox ülkemizdeki bu alandaki büyük fırsatlara dikkat çekti. ‘İşte E.Ticaret Devrimi: İnternet Zenginleri’ konuşması ile girişimcilerin işlerini hayat tarzlarına göre belirleyebilmelerine yönelik verdiği tavsiyelerle “En iyi yaptığın işe odaklan ve geri kalan tüm ek hizmetlerde dış kaynak kullan” önerisinde bulundu. Fox ayrıca belirli bir alanda uzmanlaşma, otomasyon kullanımı, dış kaynak kullanımı, kitleye özel içerik geliştirme, ölçeklendirme, düzenli kârlılık ve ilginç/eğlendirici olmanın önemini örnekler üzerinden vurguladı.
Turkcell Alternatif Satış Kanalları Başkanı Yalın Özcan konuşmasında Turkcell tarafından bu yıl kurulan Turkcell Mağaza’nın kredi kartı veya EFT ile ödeme almaksızın, müşterinin faturasına yansıyacak şekilde online teklifli cihaz satışı yapan tek sistem olduğunu vurgulayarak günde 30 bin kişinin siteyi ziyaret ettiğinden söz etti.
‘Markada Dijital Deneyimler ve Uygulanabilir Çıktıları’ panelinde konuşan BED kurucusu Eser Hâkim Sandy kasırgasını fırsat bilip sosyal medyada satışa yönelik kampanya düzenleyen GAP’ın büyük bir kriz yaşadığını ifade ederek sadece Facebook üzerinden 15 gün boyunca duyurulan Teknosa Turuncu Kart uygulaması ile yüzde 37 satış artışı sağlandığına dikkatleri çekti.
Parlak fikirler ucuz, asıl beceri değer inovasyonu
‘Hizmet Sektöründe Dijital Gelecek’ panelinde konuşan Tourismo Group Başkanı Cemal Kızıltan seyahat ve turizm trafiğinin yüzde 78’inin sosyal medya tarafından sağlandığını ve nüfusumuzun yüzde 17’sinin seyahatler hakkında bilgi edinmek için mobil cihazları kullandığını ifade etti.
‘Online İş Mentorluğu’ başlığı ile konuşan Travel Innovation Partners Ortağı Don Birch parlak fikirlerin ucuz olduğunu ve asıl becerinin problemler çözerek değer inovasyonu gerçekleştirebilmede olduğunu aktardı.
‘Dış Yatırımlar ve Türkiye’de B2C Pazarı’ panelinde konuşan Google Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Özgür Kirazcı ise Türk insanının internetten araştırdığını ancak satın almayı mağazadan yaptığını ifade etti. Kirazcı, Türkiye’de e.ticaret yapan firma sayısı yaklaşık 10 bin, bunlardan ise sadece 5 bininin aktif olduğunu aktardı. Aynı panelde konuşan Sosyal Medya.co Kurucusu Fatih Güner ise girişim yapmak için doğru zaman olduğunda, geliştirici olmamasının en büyük sıkıntı olduğunu söyledi. Türkiye’de yeterli sayıda mobil yazılımcı olmadığına ve yenilerin de az yetiştiğine dikkat çeken Güner, Türkiye’de E-tohum’un desteklediği girişim sayısının ise sadece 2 olmasının yetersiz olduğunu kaydetti.
‘Finansın Dijital Yüzü: Cepte Ekranda Banka’ panelinde konuşan Fatih İşbecer ise online alışverişte ödeme anında girilmesi gereken bilgi sayısı arttıkça satışı sonlandırma sayısının azaldığına dikkat çekti ve yapılan araştırmalara göre akıllı telefon sahibi olan kişilerin yüzde 66’sı kendi kişisel ilgi alanlarında sağlanacak fayda karşılığında kişisel bilgilerini vermeye hazır olduğunu belirtti.
Gelecek yıl üçüncüsünün 20 – 21 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilmesi planlanan zirve yine Hilton Convention Center’da gerçekleştirilecek.
Yorumlar