Skip to main content

Anti-spam korumalar ve internet reklamcılığındaki gelişmeler, 2012 yılında spam grafiğinde sürekli azalmayla sonuçlandı. Spam seviyesi, son 5 yılın en düşük rakamlarına ulaştı. Kaspersky Lab, 2012 yılı boyunca spam grafiğiyle ilgili…

Anti-spam korumalar ve internet reklamcılığındaki gelişmeler, 2012 yılında spam grafiğinde sürekli azalmayla sonuçlandı. Spam seviyesi, son 5 yılın en düşük rakamlarına ulaştı.
Kaspersky Lab, 2012 yılı boyunca spam grafiğiyle ilgili gözlemlenen sonuçları açıkladı. Buna göre, e.posta trafiğindeki spam paydası, 2012 yılı boyunca düzenli olarak azalarak, son beş yılın en düşük seviyelerine gerilemiş durumda. Bu yılın ortalaması, 2011’e kıyasla, yüzde 8,2’lik bir azalmayla yüzde 72.1’e indi. 
Bu düşüşte anti-spam korumalarındaki yükselişin rolünün büyük olduğu düşünülüyor. Spam filtreleri, artık neredeyse tüm e.posta sistemlerinde bulunuyor. Aynı zamanda, birçok e.posta sağlayıcısı, e.postaların gönderildiği alan adının doğrulanmasını sağlayan ve dijital imzaları zorunlu tutan ‘DKIM’ imza politikalarını kullanmaya başladı. 
Spam’de yaşanan azalmadaki bir diğer sebep ise, yasal platformlarda reklam yapmanın ucuzlaması olarak açıklanıyor. Web 2.0 ile birlikte internet üzerinden reklam olanaklarının artmasıyla, reklam alanları (banner’lar), içerik bazlı reklamlar, sosyal ağ ve blog’lardaki reklamlar artışa geçerken, spam e.posta’larda ciddi bir düşüş kaydedilmeye başladı. 
Asya liderliği bırakmıyor
 
2012’de spam’lerin kaynak ülkeleri konusunda da ciddi değişiklikler yaşandı. Mesela, 2011’de ilk 20 spam kaynağı arasında bile yer almayan Çin, 2012’de tüm istenmeyen e.postaların yüzde 19,5’inin gönderim alanı olarak, bu konuda bir numaraya oturdu. ABD kaynaklı spam mesajlar ise, yüzde 13,5’ten yüzde 15,6’ya çıkarak ikinciliği elde etti. Asya, spam dağıtımında lider coğrafya olarak kaldı. Yıl içerisinde, bölgenin gereksiz e.postalara olan katkısı, yüzde 11,2’lik yükselişle, net yüzde 50’ye vardı. 
Avrupa’da da aynı tipte bir düşüş yaşandı. 2012’de, Doğu ve Batı Avrupa’dan gelen istenmeyen e.postalar, 2011’in neredeyse yarı değeri olan yüzde 15,1’e geriledi.
Ülke bazında bakıldığında ise, en yüksek sayıda e.posta antivirüs tespiti ABD’de gerçekleşti. 
Almanya, yıl içerisinde birkaç ay boyunca liderlik koltuğunda olmasına rağmen, yılı ikinci sırada tamamladı. Üçüncülük ise İngiltere’nin oldu. 2011’in bir numarası olan Rusya ise, 2012’de dokuzuncu sıraya geriledi.