TNS’in tüketici eğilimlerini ortaya koymaya yönelik yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de her teknoloji ürününden beşi internetten satın alınırken, bu online alışverişlerin yüzde 20’si de akıllı telefonlardan yapılıyor. Ipsos’un son araştırması da Türkiye’nin akıllı telefon kullanım oranında yüzde 14 ile Japonya’yı geride bıraktığını gösteriyor.
Son dönemde yapılan araştırmalar, Türkiye’de akıllı telefon kullanımının hızla artmakta olduğunu ve tablet bilgisayarların özellikle internete girmek için kullanıldığını gösteriyor. Bu durum da müşteri memnuniyetine önem veren ve piyasa ihtiyaçlarını yakından takip eden online alışveriş sitelerini mobil uygulamalar çıkarmaya yöneltiyor.
2012 yılında mobil ziyaretlerin çarpıcı bir şekilde arttığını gözlemleyen hızlıal.com da mobil ticarete yatırım yapma kararı aldı. Hızlıal.com, iPhone ve android uygulamalarının yanı sıra mobil sitesini de aktif hale getirdi.
Türkiye mobil kullanımında pek çok ülkeyi geride bırakıyor
TNS’in Türkiye’deki tüketici eğilimlerini gösteren araştırmasına göre Türkiye’deki internet kullanıcıları arasında her beş teknoloji alışverişinden biri internetten yapılıyor. Bu online alışverişlerin yüzde 20’si akıllı telefonlar, yüzde 5’i de tabletler üzerinden gerçekleşiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 72’si son 24 ay içinde mobil cihaz aldığını belirtirken, yüzde 31’i de önümüzdeki 12 ay içinde almayı planladığını ifade ediyor. Ipsos’un mobil internet ve ticaret üzerine yaptığı araştırma ise Türkiye’nin mobil konusunda pek çok ülkeden ileride olduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre Türkiye yüzde 14 akıllı telefon penetrasyonuyla Japonya’yı geride bırakırken, mobil araştırmada da yüzde 40 ile ABD ve İngiltere’yi geçiyor.
E.ticaret alışverişinin yarısından fazlası tablet bilgisayar ve akıllı telefonlar üzerinden olacak
Konuyla ilgili olarak hızlıal.com Genel Müdürü Gülbin Çoruh “Akıllı telefon kullanımının artması ve tablet bilgisayar’ların özellikle internet kullanımında tercih ediliyor olması dikkate alındığında e.ticaret uygulamalarının mobil cihazlar için uyarlanması kaçınılmaz oluyor. Türkiye’deki perakende sektörü, internet üzerindeki alışverişi mobil uygulamalarla destekledikçe, mobil alışverişin de artacağını tahmin ediyoruz. Üç yıl içinde toplam e.ticaret alışverişinin yarısından fazlasının tablet bilgisayar ve akıllı telefonlar üzerinden yapılacağını öngörüyoruz.” şeklinde konuşuyor.
Yorumlar