Skip to main content

eMarketer tahminlerine göre, Facebook reklam gelirleri ve diğer gelirler yakın zamanlı beklentileri düşürecek. eMarketer stabil büyüme oranlarının, yakın gelecekte de devam edeceğini ön görüyor. Facebook reklam gelirleri daha önceden tahmin…


eMarketer tahminlerine göre, Facebook reklam gelirleri ve diğer gelirler yakın zamanlı beklentileri düşürecek.
eMarketer stabil büyüme oranlarının, yakın gelecekte de devam edeceğini ön görüyor. Facebook reklam gelirleri daha önceden tahmin edildiği gibi yüksekten uçmayacak.
Reklam gelirleri
Sosyal ağ devinde geçen seneye göre daha düşük oranda olsa da bu yıl reklam gelirleri artmaya devam edecek. Gelirler 2011’e göre yüzde 34,1 artışla 4,23 milyar dolara ulaşacak.
Emarketer, dünya çapında Facebook reklam gelirlerinin 6,81 milyar dolara erişeceğini ve çift rakamlı olarak gelirdeki artışın 2014 yılı boyunca devam edeceği üzerine tahminde bulundu.
Şubat ayında, eMarketer Facebook’un reklam gelirlerinin 5 milyar doları bulacağını tahmin etti. Fakat 2012 yılının ilk yarısı boyunca düşük performans ve sitenin bazı reklam ürünlerinin etkinliği hakkında çıkan şüpheler, 1 milyar dolara yakın bir düşüşe neden oldu.
Toplam gelir
Facebook’un tüm geliri, 2011’e kıyasla yüzde 35,9 artışla 5 milyar doları bulacak. Facebook ödemeleri ve diğer kaynaklardan gelirler, reklam gelirlerine göre daha hızlı ama daha düşük oranda artıyor. Bu yıl sosyal ağ sitesi, reklam dışındaki diğer kaynaklardan son bir yılda yüzde 45,6 artışla 811 milyon dolar elde edecek. 
Bu yılın başlarında, eMarketer 2012 yılında Facebook’un tüm gelirinin 6 milyar doları geçeceğini tahmin etmişti. Ama, birinci ve ikinci çeyrekte beklenenin altında performans göstermesiyle, bu tahmin tutmadı.
Yeni yapılan tahmin, beklentilerde bu yıl 1 milyar dolardan fazla düşüşü gösteriyor.
Tahminlerin kaynağı
Emarketer tahminlerini; Facebook şirketinin yayınladığı rapora, diğer araştırma şirketlerinin tahminlerine, Facebook kullanım trendlerine ve eMarketer’in reklam ajansları, markalar, sanal reklam yayıncıları ve diğer endüstri liderlerinin yöneticileriyle yaptığı röportajlarına dayanarak Facebook reklam gelirleri ve diğer gelirler üzerine gerçekleştirdi.