Skip to main content

Yapay zekâ teknolojisi ve insan dokunuşunun bir ürünü olan Bilge, binlerce Teknosa satış danışmanına yardımcı olmaya başlayacak.

Teknosa, Türkiye’nin ilk  yapay zekâ destekli dijital satış danışmanı asistanı Bilge’yi ekibine dahil ettiğini duyurdu. Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre Bilge, ilk olarak Teknosa’nın İstanbul Maltepe’deki mağazasında, hemen ardından Türkiye’yi temsilen 30 mağazasında devreye alındı. Eylül ayı sonuna kadar Teknosa’nın 62 ile yayılan tüm mağazalarında yerini alacak olan Bilge, binlerce Teknosa satış danışmanına yardımcı olmaya başlayacak.

Şirket açıklamasında Bilge’nin yapay zekâ teknolojisi ve insan dokunuşunun bir ürünü olduğunu ve Teknosa tarafından Boston ConsultingGroup (BCG) işbirliği ile tasarlandığını belirtti. Paylaşılan bilgilere göre Bilge, satış ekiplerini hem kişisel performans hem mağaza performansı hakkında bilgilendiriyor, motive ediyor, yönlendiriyor, ay sonu tahminleriyle satış takımına yol gösteriyor ve gelişim alanlarıyla ilgili tavsiyeler veriyor.

Teknosa Perakende Satış Genel Müdür Yardımcısı Enver Yelkenci, sektörde bir ilki daha hayata geçirmekten mutluluk duyduklarını belirterek, dijital çözümler ve yapay zekaâ teknolojisinin işlerinin bel kemiğini oluşturduğunu, yapay zekâ destekli dijital araçlarla süreçlerini daha verimli hale getirdiklerini ifade etti. Yelkenci, bu bakış açılarının bir ürünü olarak, yapay zekâ destekli dijital satış danışmanı asistanı Bilge’nin artık aralarında olduğunu ve mağazalarda tüm çalışanlarla birlikte çalışmaya başladığını söyledi. Satış ekiplerine rehberlik etmeye başlayan Bilge ile şirketlerinin satış gücünü bir üst seviyeye çıkarmayı, çalışan ve müşteri memnuniyetini daha da artırmayı hedeflediklerini belirtti.