KoçSistem, yapay zekâlı insan kaynakları uygulaması KoçSistem Artificial Intelligence (KAI)’ı hayata geçirdiğini duyurdu.
Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, KoçSistem’in uzman ekipleri tarafından oluşturulan KAI, insan kaynakları uygulamalarının yanı sıra tüm şirket içi süreçlerde aktif görev alacak. Çalışanlara kişiselleştirilmiş deneyimler sunmayı ve doğru bilgilere hızla ulaşmalarını sağlamayı hedefleyen yeni iş arkadaşı KAI, Koç Topluluğu içi ve dışı müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde sürekli olarak geliştirilecek. KoçSistem, KAI’ı önümüzdeki dönemde bir ürün olarak müşterilerine sunmayı planlıyor.
KAI’ın 7/24 erişilebilir şekilde tasarlandığını, son derece net ve doğal bir dil kullandığını ifade eden KoçSistem açıklamasında, iş süreçlerinde proaktif ve yaratıcı şekilde programlanan KAI’ın çalışma arkadaşlarının kendisiyle iletişime geçmesini beklemeden, doğrudan hedeflenen iş ve süreçlerde diyalog başlatarak iletişimi yaygınlaştırabildiğini vurguladı.
KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca, işletmelerin yapay zekâ algoritmalarının gücünden yararlanarak iş akışlarını kolaylaştırdığını ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak için yarıştığını belirtti. Akarca, yapay zekanın kullanıcı deneyimi odaklı ürünlerin geliştirilmesine olanak sağladığını, insan bilgisini taklit eden içerik ve çözümler ürettiğini söyledi. Yeni nesil yapay zekâ sohbet robotlarının tahminde bulunmanın ötesinde karmaşık sorunları çözebildiğini belirtti. KAI’ı, kendi iş süreçlerinde kullanmaya başladıklarını ve KAI’ın doğru bilgiye hızlı ulaşmayı sağladığını ifade etti. Akarca, KAI ile önümüzdeki dönemde iş gücü ve operasyonel süreçlerde verimlilik artışı sağlamayı hedeflediklerini ve bu yapay zekâlı insan kaynakları uygulamasını tüm müşterilere sunmak için çalışmaların sürdüğünü belirtti.
KoçSistem İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Asena Akbalcılar Aşkın ise, KAI uygulamasıyla çalışan deneyimini iyileştirmeyi ve verimliliği artırmayı hedeflediklerini söyledi. Aşkın, “KAI, bir sohbet robotundan farklı olarak jenerik cevaplar vermeyen; sürekli öğrenen ve kişisel deneyim sunan bir yapay zekâ uygulaması. Bununla birlikte, tek bir uygulama üzerinde tüm modüller aynı platformda yer alıyor. Bu da KAI’ı şirketimizin özgün ihtiyaçlarına daha iyi hizmet edebilen bir dijital iş arkadaşı yapıyor. KAI’ın, ilk aşamada, çalışma arkadaşlarımızın günlük hayatını kolaylaştıran şirket içi platformlarla entegrasyonu tamamlandı. İkinci aşamada KAI, özellikle liderlik deneyimine odaklanarak ekiplerle ilgili bilgi ve yönlendirmelerde derinleşecek, ekip yönetimi ve çalışan deneyiminde liderlerimize yol gösterici olacak” dedi.
Yorumlar