X’in Yahudi karşıtı içerikli olduğu iddia edilen reklam tartışmasının ardından, içerik algoritması nedeniyle mercek altına alınma sırası şimdi Meta’da.
The Wall Street Journal tarafından yürütülen bir deneye göre, Instagram’ın Reels video hizmeti, jimnastikçiler ve ponpon kızlar gibi yalnızca genç ve ergenlik dönemindeki influencer’ları takip eden test hesaplarına “çocukların müstehcen görüntülerinin yanı sıra açıkça cinsel içerikli yetişkin videoları” da gösteriyor.
Daha da kötüsü, Meta’nın platformlarında yasak olması gereken bu tür müstehcen içeriklerin Disney, Walmart, Pizza Hut, Bumble, Match Group ve hatta The Wall Street Journal gibi önemli markalar tarafından verilen reklamlarla yan yana getirildiği belirtiliyor. Bunun yanı sıra Kanada Çocuk Koruma Merkezi’nin de ayrı ayrı kendi testleriyle benzer sonuçlar elde ettiği söyleniyor.
Walmart ve Pizza Hut yorum yapmaktan kaçınırken, Bumble, Match Group, Hims ve Disney’in yaşanan bu süreç sebebiyle ya reklamlarını Meta’dan çektiği ya da firmaya bu sorunu çözmesi için baskı yaptığı aktarılıyor. X ile ilgili daha önce yaşanan tartışmalar göz önüne alındığında, reklamverenlerin reklamlarının yanında gösterilen içerik türü konusunda daha da hassas oldukları görülüyor.
Bunun üzerine Meta, kullanıcılarına konuyu araştırdığını ve “bir şirketin reklamlarının kabul edilemez olarak nitelendirdiği içeriklerin yanında ne sıklıkla göründüğünü belirlemek için marka güvenliği denetim hizmetleri için ödeme yapacağını” söyledi. Ancak firma, gelecekteki önlemlere ilişkin ayrıntı sunmaktan kaçındı.
Kaynak: Instagram reportedly served up child-sexualizing reels to followers of teen influencers – engadget
Yorumlar