Twitter, üçüncü taraf istemcilerin API’sine erişimini kasıtlı olarak kesmiş gibi görünüyor. Perşembe akşamından bu yana, şirketin kendi yazılımını kullanmadan Twitter’da gezinmek için kullanabileceğiniz Tweetbot ve Twitterrific dahil en popüler uygulamaların çoğu, Twitter’dan resmi bir iletişim olmadan çalışmadı. Pazar günü The Information, Twitter’ın dahili Slack kanallarından şirketin kesintinin farkında olduğunu ve muhtemelen nedeninin de olduğunu öne süren mesajlar paylaştı.
Şirketin mühendislerinin hizmet kesintilerini önceliklendirmek için kullandıkları Slack kanalında görülen bir mesajda “Üçüncü taraf uygulamalarının askıya alınması kasıtlıdır” yazıyor. Cuma günü, Twitter’ın ürün ortaklıkları ekibindeki bir çalışanın, ekibine “3. taraf istemcilerin erişiminin iptali” ile ilgili “onaylanan konuşma konuları” listesini ne zaman bekleyebileceklerini sorduğu bildirildi.
Bir ürün pazarlama müdürünün cuma sabahı, iş arkadaşlarına şirketin “iletişimler üzerinde çalışmaya başladığını” ancak bunların ne zaman hazır olacağına dair bir zaman çizelgesi sunamadığını söylediğini ifade eden The Information, Twitter’ın eylemlerinin arkasındaki mantığı öğrenemediğini belirtiyor.
Elon Musk, Twitter’daki çalışan sayısını büyük ölçüde azalttığından beri şirketin doğru düzgün çalışan bir iletişim departmanı bulunmuyor. Ayrıca Musk kesinti hakkında bir tweet de atmadı ve Tweetbot, Twitterrific, Fenix ve diğer üçüncü taraf müşterilerin geliştiricileri, şirketten hiçbir şey duymadıklarını söylüyor.
Kaynak: Twitter may have deliberately cut off third-party clients like Tweetbot – engadget
Yorumlar