Amazon’un kullanıcılarını ödüllendirmek üzere Shopper Panel adlı bir yapı kurduğu biliniyor. Bu yapı içerisinde yer alan ve şimdilik sadece davetiye ile katılım sağlanan Ad Verification adlı reklam deneyim uygulaması ise kullanıcıların telefonlarındaki trafiği Amazon’a iletmelerini sağlıyor. Amazon, Ad Verification sayesinde kullanıcılarının hangi reklamları nerede ve günün hangi zaman diliminde gördüklerini görebiliyor. Şirket, Shopper Panel kullanıcılarının katılım gösterip göstermeyecekleri kendi tercihlerine bırakılan Ad Verification için kullanıcılarına ayda 2 dolar ödemeyi teklif ediyor.
Amazon, Ad Verification ile kullanıcılarına daha kişiselleştirilmiş reklamlar önermeyi amaçlıyor.
Şimdilik sadece Amazon tarafından davet edilen kullanıcıların katılabildiği Ad Verification için davet edilmemiş kullanıcılar da başvurabiliyor, bekleme listesine girebiliyor.
Amazon’un sağlık şirketi OneMedical ve akıllı asistanı Alexa üzerinden topladığı verileri nasıl işlediği konusunda endişeler dile getirilirken; şirket, Shopper Panel ve Ad Verification ile ilgili olarak, kullanıcılarını Shopper Panel Sıkça Sorulan Sorular sayfasına ve gizlilik bildirimine yönlendiriyor. Reçeteler gibi önemli verilerin gizlilik bildirimi yapılması hâlinde silindiklerini ve kullanıcıların Shopper Panel’e yükledikleri fişleri istedikleri zaman silebildiklerini belirten Amazon, kullanıcıların istedikleri an Ad Verification sisteminden çıkabildiklerinin de altını çiziyor.
Yorumlar