Kısa sürede adını en popüler sosyal medya uygulamaları arasına yazdıran ve kullanıcı kazanma hızıyla diğer uygulamaları da ses temelli iletişim platformları geliştirmek üzere harekete geçiren Clubhouse’dan gerileme haberi geldi. Mobil uygulama performans ölçüm platformu Sensor Tower, uygulamanın indirilme sayılarında önceki aylara göre keskin bir düşüş kaydedildiğini açıkladı.
Sensor Tower verilerine göre Şubat ayında 9,5 milyon kişi tarafından indirilen uygulamanın indirilme rakamları Mart ayında 2,7 milyona, Nisan’da ise 922 bine düştü. Bu düşüşe sebep olan etmenler arasında Facebook, Twitter, Spotify gibi şirketlerin kendi içlerinde rakip platformlar geliştirmeye başlaması; kullanıcı kitlesinin önemli bir kısmını oluşturan ABD vatandaşlarının hızla aşılanarak dış dünyayla yeniden ilişki kurması ve uygulamanın hâlâ iOS kullanıcılarına özel olması gibi sebepler gösteriliyor.
Düşüşün farkında olan Clubhouse ise eski büyüme ivmesini yakalama gayretinde. Şirketten gelen yakın tarihli bir açıklamada uygulamanın Android sürümü üzerinde çalışıldığı ve henüz test aşamasında olan sürümün önümüzdeki haftalarda tüm kullanıcılara açılabileceği belirtildi.
Kaynak: Gizmodo
Yorumlar