Metro Türkiye, özellikle pandemi ile birlikte tüketiciler için mağaza içerisinde Metro Fast çözümünü hayata geçirdi. Metro Türkiye’nin kasa kuyruğunu ortadan kaldırarak müşterilere temassız bir deneyim sunan çözümü Metro Fast’i, Metro Türkiye Müşteri Deneyimi Mükemmelliği Grup Müdürü Melih Özgül ile konuştuk.
Metro Fast müşterilerin hayatlarını nasıl kolaylaştırıyor?
30 yıldır Türk mutfağı ve değerlerini korumak ve gelecek nesillere aktarmak amacıyla çalışmalarımıza devam ederken tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarını dinleyerek alışveriş deneyimini iyileştirmek üzere de çalışmalar yapıyoruz. Mağazalarımızda alışveriş süreçlerini müşterilerimize mağazalarımızın giriş kapısından çıkışına kadar uçtan uca dijital bir alışveriş deneyimi yaşatacak şekilde tasarladık. Hayata geçirdiğimiz tüm uygulamaların birbirleri ile entegre bir şekilde çalışıyor olması ve müşterinin hiç kimseye temas etmeden tüm alışverişini tamamlayabilmesi, tasarladığımız bu deneyimin öne çıkan asıl noktaları diyebilirim. Bu kapsamda adeta geleceği öngörerek pandemiden önce pilot çalışmalarını yaptığımız Metro Fast çözümümüzü hayata geçirdik. Kayıt kiosk sistemimizle müşterilerimizin mağaza girişlerinde dijital olarak kayıt olmasını ve Metro karta sahip olmasını sağlıyoruz. Ardından Metro Fast çözümümüz ile ürünlerini kendileri telefonlarından okutarak sepete koyan müşterilerimiz, aldıkları ürünler hakkında bu kiosklarda bilgilere ulaşabiliyor, sonrasında Metro Fast ile sepetin doğrulamasını yaparak QR kod ile ödemelerini temassız bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Müşterilerimiz Metro Fast sayesinde alışveriş miktarını kasaya gelmeden görüp kontrol edebildikleri gibi alışverişleri boyunca kendilerine sunulan özel fiyatlardan da faydalanabiliyor.
Metro Fast’in arkasında çalışan teknolojiden bahseder misiniz?
Metro Fast hızlı, temassız ve makine öğrenimi ile kontrol edilebilen ve Türkiye’de sektörde bu yönü ile bir ilk olan bir çözüm. Bu uygulama ile müşteriler, Metro Fast mobil uygulamasını telefonlarına indiriyor ve alışveriş sırasında satın alacakları ürünlerin barkodlarını bu uygulama ile okutarak alışveriş arabalarına ekliyor. Alışveriş tamamlandıktan sonra Metro Fast alışveriş arabaları elektronik kontrol noktası adı verilen bölüme yerleştiriliyor, ürünlerin doğrulanması makine öğrenmesi sayesinde saniyeler içinde sağlanıyor. Böylece müşteriler ürünleri kasadan geçirmeden ödeme noktasına ulaştırabiliyor.
Doğrulama işlemi sonrasında ödeme yapan müşteriler, alışverişlerini temassız ve hızlı bir şekilde tamamlayabiliyor. Doğrulama işlemi için arka planda bir makine öğrenimi çalışıyor ve bunun için de bir iş ortağımız ile çalışıyoruz.
Bu uygulama ile şu ana dek kaç müşteriye dokundunuz?
Şu ana kadar 40 binden fazla müşterimizin kullandığı çözüm büyük beğeni topluyor. Son bir ay içerisinde Metro Fast’i bir kere kullanıp ikinci kez kullananların oranı yüzde 70, aynı oran geçtiğimiz ay yüzde 60 seviyesindeydi. Kısa sürede yaşanan bu değişim müşterilerimizin memnuniyetini kanıtlıyor.
Hangi Metro marketlerde bu teknoloji ile alışveriş yapılabiliyor?
Metro Fast çözümümüz şu an İstanbul’da Kozyatağı, Güneşli, Kâğıthane, Ankara’da Etlik, Bursa’da Nilüfer ve İzmir’de Gaziemir mağazalarımızda kullanılıyor.
Metro Fast için 2021 planlarınız neler?
Metro Fast’i 2021 yılında 20 mağazada daha hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Böylece bu uygulama için yapacağımız toplam yatırım 100 milyon TL’nin üzerine çıkacak.
Yorumlar