Gün içinde yapmak zorunda kaldığımız kısa mesafeli ulaşım ihtiyaçlarımızı karşılarken yaşanan büyük otopark sorunları, trafik sorunu, taksi bulma veya bulunan taksinin kısa mesafe yapmak istememesi gibi sorunlara alternatif bir çözüm olan şehiriçi elektrikli scooter’lar kullanıcılarına keyifli bir alternatif sunuyor. İş modeli olarak son derece isabetli gibi görünen bu çözüm ve uygulama için, TBMM Genel Kurulu’nda Türkiye Çevre Ajansı’nın kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapan Kanunu kabul edildi. Elektrikli scooter kullanımına bu düzenleme ile yaş sınırlaması getirildi.
Kara yollarındaki bisiklet yol ve şeritlerinde, artık bisiklet ve elektrikli scooter (E-Scooter) kullanabilmek için 15 yaşını bitirmiş olmak gerekecek. Kara yollarındaki bisiklet yol ve şeritlerinde 15 yaşını bitirmiş olanlar elektrikli bisiklet ve e-scooter kullanabilecek.
Açıklamaya göre, “Bisiklet yolu”; bisiklet ve elektronik scooter sürüşü için ayrılan, taşıt yolu ve yaya alanları ile kesişim noktaları hariç diğer araç ve yaya trafiğine kapalı yol olarak tanımlandı. E-scooter ise hızı en fazla saatte 25 kilometreye ulaşan, tekerlekli, ayak tahtası ve tutamağı olabilen, dikey bir direksiyon mekanizması içerebilen ve ayakta kullanılan taşıt grubu olarak nitelendirilirken, bisiklet şeridi ise yol seviyesinde bisiklet ve e-scooter kullanımı için özel olarak belirlenmiş ve yer işaretlemesiyle ayrılmış yol şeklinde tanımlanıyor.
E-scooterlar, otoyol, şehirlerarası kara yolları ve azami hız sınırı saatte 50 kilometre üzerinde olan kara yollarında kullanılamayacak. Yayalar bisiklet trafiğine engel olmamak şartıyla veya yaya yolu bulunmayan yerlerde bisiklet şeridini kullanabilecek. Elektrikli scooter ve kullanımına ilişkin diğer hususlar İçişleri, Çevre ve Şehircilik ile Ulaştırma ve Altyapı bakanlıkları tarafından müştereken çıkarılan yönetmelikle belirlenecek.
Yorumlar