Son yıllarda bilgisayar pazarının büyüme eğrisi yatay seyrederken yüksek performanslı bilgisayarlar ve oyun bilgisayarları alanında önemli bir yükseliş söz konusu. GFK’nin açıkladığı verilere göre, ülkemizde tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2020’nin ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20,8’lik bir büyüme performansı ile 17,2 milyar TL ciro değeri elde etti. 2019-2020 birinci çeyrekleri karşılaştırıldığında, bütün ürün grupları büyürken en fazla büyüyenler Covid-19’un da etkisiyle masaüstü bilgisayar, web cam ve dizüstü bilgisayar oldu. Diğer yandan Pandemi döneminde ev dışı eğlence aktivitelerinin kısıtlanması ile daha çok insan bu dönemde oyuna yöneldi, dijital oyun ve espor ürünlerine talep arttı. Son yayınlanan sektörel raporlara göre, Covid-19 salgını sebebi ile oyun indirmeleri ve espor turnuvaları yüzde 30 artış göstermiş durumda. Bu nedenlerle oyun bilgisayarları 2020’de önceki senenin aynı dönemine göre çift haneli büyüdü.
Piyasadaki hali hazırdaki yükseliş trendinin pandeminin de etkisiyle daha güçlü bir hal almasıyla bugünlerde oyun, bilgisayar kategorisindeki en güçlü alt kategorilerden biri haline geldi. Bununla birlikte iyi bir oyun bilgisayarı sahip olduğu performans özellikleri ile aynı zamanda ‘iş’ ya da günlük kullanım ihtiyaçlarını da fazlasıyla karşılıyor. Bu yüzden de çok tercih ediliyor. Peki pandemi süresince teknolojik ekipmanlarını revize eden iş dünyasının oyun bilgisayarı kategorisine bakışı nasıl değişti? İyi bir oyun bilgisayarı kullanıcısına nedeler vadetmeli? Oyunun bilgisayar pazarındaki dönüştürücü etkisini dünden bugüne nasıl yorumlamak gerekiyor? Bilgisayar sektöründe kullanıcı alışkanlıklarından yaşanan değişim bize pazarın geleceği ile ilgili neler söylüyor? Tüm bu soruları 20 sene önce Kadıköy’de bir mağaza ile başlayan yolculuğu bugün global arena küresel bir mark olma yolunda devam Monster Notebook’un Strateji ve Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Çerçioğlu ile konuştuk.
Yorumlar