Evde kaldığı dönemde yeniden keşfettiği bazı değerleri ile kendi kendine yetmeyi öğrenen ve bazı işlerini de dijital araçların katkısıyla kendisi çözen tüketicinin yeni yaşam tarzı markalar dünyasında ve ajans ekosisteminde bir karşılık buldu. Ve pazarlama iletişiminin daha samimi, daha ev odaklı aynı zamanda ve dijital odaklı olduğunu bir dönem yaşadık, yaşamaya da devam ediyoruz. Dolayısıyla pandemi döneminin ajanslar için de bir geçiş ve değişim dönemi olduğunu söyleyebiliriz. Bu bağlamda bu süreçte iş yapma biçimlerini yeni düzene adapte etme açısından dijital alanda iş yapan ajansların daha rahat götürdüğünü söyleyebiliriz. Peki pandemi süreci dijital ajans ekosistemini nasıl etkiledi? Bu dönemde Türkiye’de markalar tüketici ile dijital iletişimi yeterli düzeyde sağlayabildiler mi? Hangi dijital kanallar öne çıktı? Hangi kanallara gereksiz yüklenildi? Yakın gelecekte dijital ajans dünyasında hangi yetenekler ajansları ayakta tutacak? Tüm bu soruların önümüze getirdiği konuları geleneksel pazarlama anlayışını yenilikçi mecralara entegre eden Digital Exchange ajansının kurucu ortağı ve CEO’su Emrah Pamuk ile konuştuk. Bununla birlikte, Emrah Pamuk’a, Dijital Fabrika yaklaşımıyla hareket eden ve Avrupa, Asya ve Orta Doğu’da birçok uluslararası markaya hizmet veren Digital Exchange’in salgın dönemine adaptasyon konusundaki faaliyetlerini sorduk.
Ajans dünyasında Dijital Fabrika yaklaşımıyla öne çıkan Digital Exchange’in kurucu ortağı ve CEO’su Emrah Pamuk ile pandemi sürecinin dijital ajans ekosistemine etkilerini konuştuk.
Yorumlar