Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, Facebook Shops uygulamasını resmi hesabından duyurdu. Geçtiğimiz hafta “Küçük Destek” isimli uygulaması ile işletmelere yardımcı olan Instagram, bu desteği büyüttü.
Facebook, e-ticaret stratejisini genişletiyor
Facebook, işletmelerin online olarak mağazalarını açabilecekleri ve bu mağazalar üzerinden direkt olarak Facebook ve Instagram kullanıcılarına satış yapabilecekleri Facebook Shops uygulamasını hizmete sundu. Yeni uygulama ile birlikte Facebook’un çatısı altında hizmet veren popüler uygulama Instagram da Facebook ile uyumlu olarak çalışacak. Böylece işletmelerin hem Facebook üzerinden hem de Instagram üzerinden kendi ürünlerini sergilemesi sağlanacak. Bunun yanı sıra müşteriler ve işletmenler arasında çoklu kanallar üzerinden iletişim sağlanabilecek.
Facebook ve Instagram üzerinde kullanılacak olan bu platformu kullanmak son derece kolay. Profil oluşturma işleminde ürünlerin kataloglarını düzenlemek ve belli ürünleri öne çıkarmak gibi özellikleri kullanmak mümkün olacak. Uygulama içi satın alımları da kolaylaştıracak platformda ilanlar hem Instagram hem de Facebook Messenger’da iletilebilecek.
Facebook’un yeni projesi, markalar ve içerik üreticilerine canlı yayında da satış yapma imkanı veriyor. Facebook ve Instagram’daki işletmelerle test edilmeye başlayan bu yapı, önümüzdeki aylarda daha kapsamlı olarak kullanıcılara sunulacak.
Yorumlar