Facebook’a ilk defa reklam veren işletmeler nasıl bir yol izlemeli? Business Manager’da bulunan reklam modelleri ne anlama geliyor? Reklam vermeye başlarken hangi reklam modelleri tercih edilmeli?
Facebook’ta reklam vermek için karar verdiyseniz eğer doğru bir strateji belirlemeniz gerekiyor. Reklam yöneticisinde bulunan reklam verme modellerinin birbirinden farklı amaçları var. Birçok işletme Facebook’ta reklam veriyor. Ancak reklamlar Facebook’un belirlediği stratejiye göre verilmediği takdirde bütçeyi verimli harcamak imkansız. Bu durumda nereden başlamak lazım, hangi reklam modelleri hangi amaçları taşıyor. Bu soruların cevaplarını arayalım..
Facebook’ta reklam vermeye başlamadan önce işletmenizin hedefinin ne olduğuna karar verin. Hedef kitlenizde neyi amaçlıyorsunuz? Çünkü aşağıda göreceğiniz reklam verme amaçları tam olarak reklamınızı gören hedef kitlenizin sponsorlu reklamınızla karşılaştığında yapmasını istediğiniz aksiyonla ilgili. Örneğin bir e-ticaret firmasısınız, insanları Facebook ve Instagram üzerinden web sitenize yönlendirmek istiyorsunuz. Bunun için yapmanız gereken insanları web sitenizi ziyaret etmeye teşvik edecek reklamlar oluşturmak.
Ya da bir eğitim kurumusunuz ve insanların hizmetinizi beğenmesini ve telefon numarası, mail vb. bilgilerini bırakmalarını ve çağrı merkezinizin müşterilerinizi aramasını istiyorsunuz. Bunun için yapmanız gereken hedeflediğiniz kitleyi form doldurmaya yönlendiren reklam oluşturmak.
Facebook’ta reklam türleri 3 kategoride sunuluyor:
- Bilinirlik
- Değerlendirme
- Dönüşüm
Bilinirlik
Bilinirlik adından da anlaşıldığı gibi ürün ve hizmetinize insanların dikkatini çekmesini sağlayan reklam amaçlarını oluşturur. Örneğin bir bölgede market açacaksınız ve bunu çevredeki insanlara duyurmak istiyorsanız, bu reklam kategorisini tercih etmelisiniz. Bu kategori altında bulunan reklam türleri Marka Bilinirliği ve Erişim reklam türüdür. Burada bulunan iki reklam modeli ilk defa reklam verecek markaların başlaması gereken reklam modelleridir. İlk olarak belirlediğiniz hedef kitleye, Marka Bilinirliği veya Erişim’i kullanarak reklam vermelisiniz. Bu sayede hedef kitleniz sizi benimseyecektir. Sonrasında vereceğiniz reklamlarda sizinle etkileşime girmekten çekinmeyecektir.
Değerlendirme
Değerlendirme kategorisinde bulunan reklam türleri hedef kitlenizi, işletmenizi tanıma, ürün ya da hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi almaya teşvik eden reklam verme amaçlarından oluşur. Bu reklam amaçları sayesinde hedef kitlenizi web sitenizi ziyaret etmeye çekebilir, WhatsApp hattınıza yazmalarını sağlayabilir, mobil uygulamanızı yüklemeye teşvik edebilir, videonuzu izlemelerini sağlayabilir, Instagram hesabınız üzerinden DM yoluyla iletişime geçmesine teşvik edebilir, form doldurarak numara mail adreslerini sizinle paylaşmalarını sağlayabilir ve Messenger üzerinden sohbet etmeye davet edebilirsiniz. Bu kategoride bulunan reklam türleri Trafik, Etkileşim, Uygulama Yüklemeleri, Video Görüntülemeleri, Potansiyel Müşteriler Bulma, Mesajlar reklam türleridir.
Dönüşümler
Son reklam kategorisinde hedef markanızı tanıyan ve sizinle iletişime geçmiş hedef kitlenizi ürün ya da hizmetinizi satın almaya teşvik edeceğiniz reklam çeşitleri mevcut. Potansiyel müşterilerinize mağazanıza yönlendirebileceğiniz reklam modelleri bu kategoride mevcut. Dönüşümler kategorisinde Dönüşümler, Katalog Satışları, Mağaza Trafiği modellerini tercih edebilirsiniz. Bu üç reklam modelinde internet siteniz, mobil uygulamanız ya da Messenger’da bulunan müşterilerinizi sizinle etkileşime geçmeye, tekrar satın almaya teşvik edebilir, Facebook sayfanızda oluşturduğunuz kataloğunuzdan doğru hedef kitleye reklam verebilir ya da fiziksel mağazanıza gelmeleri için davet edebilirsiniz.
Reklam vermeye başlamadan önce bilmeniz gerekenleri derlemeye çalıştım. İlerleyen günlerde reklam verme amaçlarını tek tek inceleyeceğiz.
Sağlıkla kalın..
Furkan Talay
Dijital Pazarlama Danışmanı, Eğitmen
Yorumlar