Dünyaca tek gündemimizin COVID-19 olduğu ve kararların hızla değişim gösterdiği bu dönemde, sosyalleşme ve iş yapma yöntemlerimiz de çarpıcı şekilde değişti. Gündemdeki gelişmelere en kolay adapte olan ve hatta daha da önem kazanan kavramlar şüphesiz ki dijitalleşme ve dijital dönüşüm.
Dijitalin yükselişini kavramak için bilirkişi olmaya gerek yok tabii. Fakat dijitalleşmenin yanı sıra bu süreçte, iş dünyasında aşağıdaki beceriler ve bu becerilere sahip olmanın oldukça önem kazandığına şahit oluyoruz:
Esneklik ve adapte olabilme: Evden çalışmaya ek olarak parfüm veya alkollü içki üreten firmaların el dezenfektanı üretmesi veya tekstil firmalarının maske üretmesi gibi birey veya işletme olarak kaynakları doğru yerlere kanalize edebilmek.
Dijital liderlik: Takımlarını uzaktan yönetebilen, yetki verebilen ve ekibin motivasyonunu koruyabilen, yani yeni nesil dijital liderlik becerilerine sahip olan yöneticiler.
İşbirliği: Birçok departmanın sürdürülebilirlik için takım çalışmasının önemine daha çok vararak daha fazla birlikte çalışması.
Doğru kaynaklar: Doğru kararlar ve derinlemesine analiz için güvenilir veri kaynaklarına erişme ve bunları kullanmanın önemi.
Motive edebilme: Ve tabii ki self-motivation yani kendi kendini motive edebilme.
Pazarlama gözünden dijitalleşme
Bazı zorluklar, beraberinde büyüme ve öğrenme fırsatları sunar. Umursamazlığın ardından paniğin takip ettiği bu süreçte yavaş yavaş herkes hayatta sağlıklı kalmak için aksiyon alma evresine geçmeye başladı. Hayatta kalma sadece fiziksel sağlık olarak değil, ruhsal olarak yeni becerilerle kendini geliştirme ve yoğun sosyal hayatta hep bir bahaneyle ertelenen işleri önceliklendirme olarak kendini gösteriyor. Yıllarca spor yapmayanlar her gün online antrenmanlara katılıyor ve herkes birer şef veya yogi oldu!
Hal böyleyken dijital dönüşümün pazarlama alanında da ivme yakaladığına şaşırmamak gerekiyor. Sıkı bir “Büyüme Odaklı Dijital Pazarlama” savunucusu olarak, hem kendim hem ekibimin senelerdir en büyük önceliği; işletmeleri ve bireyleri Büyüme Odaklı Dijital Pazarlama ile tanıştırmak ve bu vasıta ile kariyer veya markalarını uluslararası alana taşımalarında destek olmak oldu. Bu hedefi gerek yönettiğimiz pazarlama aktivitelerinde gerekse verdiğimiz eğitimlerle gerçekleştirmeye çalıştık.
Bu süreçte biz de, pazarlama sektöründe benzeri “online içerik” talepleriyle çok karşılaşır olduk ve bu kapsamda eğitimlerimizi online’a çevirdik, webinarlarımızı ve podcast’lerimizi sıklaştırdık ve portföyümüzdeki diğer online eğitimleri ön plana aldık.
“Upskill” kavramının her alanda karşımıza çıktığı şu günlerde, bana da en çok sorulan sorulardan birisi, “işletmeler ve bireyler özellikle pazarlama alanında dijital becerilerini geliştirmek için neler yapmalı?” oldu. Bu konuda yakın zamanda yaptığımız webinar’da da önerdiğim DMI Dijital Pazarlama Eğitimleri ve Sertifika Programları hakkında bilgiler paylaşmak isterim:
Online dijital pazarlama eğitim önerileri
Canlı yayın ve online eğitim bombardımanına tutulduğumuz şu günlerde, hemen hemen herkesin bir çok farklı alanda eğitimlere erişebildiğini ve webinarları takip ettiğini farz ediyorum. Bu sebeple, özellikle de bilgi kirliliğine fazlasıyla maruz kaldığımız bu süreçte en güvenilir ve kapsamlı içerikleri barındıran Digital Marketing Institute (DMI) Eğitimlerini ele alacağım.
Digital Marketing Institute Eğitimleri ve Sertifikasyonu
Dijital pazarlamayla ilgilenen bir çoğunuzun mutlaka adını duyduğu Digital Marketing Institute eğitimlerini biz de yakından takip ediyorduk. Bu doğrultuda, DMI eğitim ve sertifikasyonlarını Türkiye’deki profesyonellere daha kolay erişilebilir hale getirmek için bu senenin başında bir iş ortaklığı imzaladık.
10 yılı aşkın bir süredir işletmeleri ve bireyleri dijital bilgi ve becerileriyle donatan DMI eğitimleri, global alanda kariyer geliştirmek ve dijital dünyanın bir parçası olmak için 135 ülkeden 55.000 profesyonel tarafından tercih ediliyor. Eğitime ilgi gösterenlerin en sık sorduğu sorulardan birisi de bu eğitimleri almak için dijital pazarlama bilgisi gerekip gerekmediği. Dijital beceri ve kariyerinizde hangi aşamada olursanız olun, DMI birçok farklı eğitimi barındırıyor ve kendinize uygun eğitimi seçebilmeniz için rehberlik ediyor.
DMI eğitim içerikleri ayrıca Facebook, Google gibi dünyanın başlıca büyük kurumları tarafından tanınıyor ve DMI sertifikaları bu kurumlar tarafından akreditasyona sahip. Yani sizi ekstra bir sertifika alma zahmetinden kurtarıyor.
Video ve interaktif içerikleri barındıran DMI online eğitimleri ve global çapta geçerli sertifikaları ile bir çok alanda uzmanlık kazanılabiliyor:
DMI PRO – Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifikası
Bu eğitim programı, dijital pazarlamadaki zorlukları ve riskleri anlayarak kapsamlı strateji ve plan oluşturmanızı sağlıyor. Website-mobil uygulama etkileşim yönetimi, sosyal medya yönetimi, e-posta pazarlaması, arama ve görüntülü reklam kampanyaları, Google Analytics gibi dijital pazarlamanın temel konuların detayları ile uygulamalı olarak ele alıyor.
DMI Essentials – Dijital Pazarlama Sertifikası
DMI Essentials, sosyal medyadan e-posta, PPC ve SEO’ya kadar temel dijital araçlara dair temel kavramların anlaşılmasını ve kullanım yöntemlerini kapsıyor.
DMI Specialist – Dijital ve Sosyal Satış Uzmanlığı Sertifikası
Bu eğitimde, ‘Dijital ve Sosyal Satış’ temel kavramlarının yanı sıra, veri analizleri ile tüketici davranışlarına dair derin ve doğru içgörüleri nasıl yakalayacağınızın yöntemleri ele alınıyor. Ayrıca, farklı sosyal mecralara uygun doğru dijital ve sosyal satış tekniklerini kullanarak nasıl daha hızlı ve daha kolay satış yapabileceğinizi ele alıyor.
DMI Specialist – Arama Motoru Pazarlaması (Search Marketing) Uzmanlığı Sertifikası
Bu eğitim, AdWords, PPC, görüntülü reklam ve yeniden pazarlamayı kullanarak gelişmiş arama pazarlaması stratejileri oluşturmayı, yönetmeyi ve uygulamayı anlamanıza yardımcı oluyor.
DMI Specialist – Sosyal Medya Pazarlaması Uzmanlık Sertifikası
Bu eğitim, içerik pazarlama platformları dahil olmak üzere sosyal medya ile ilgili temel uzmanlıklara değinerek, size, doğru sosyal medya mecrasında hedef kitlenizi etkileyecek ve harekete geçirecek doğru mesajları vermeyi öğretiyor.
DMI Specialist – Dijital Strateji ve Planlama Uzmanlığı Sertifikası
Bu eğitim programı, markanızı farklı açılardan değerlendirme, uygulanabilir planlar oluşturma, kapsamlı bir stratejiyi etkin bir şekilde uygulama ve veri odaklı başarılı kampanyalar geliştirip yönetmenize yardımcı oluyor.
Dijitalden kaçış yok. Aksine, en kısa sürede nasıl adapte oluruz ve iş hayatımızdaki süreçlere nasıl uyarlarız konusunda kafa yormak ve aksiyona geçmek gerekiyor. Geleceğin ne getireceğini elimizde olmayan nedenlere bilmesek de, elimizde olan kısımla ilgilenip kendimizi her yönden geliştirmek için en doğru zaman.
Hepinize bu süreçten en doğru şekilde yararlanabileceğiniz sağlıklı günler dilerim!
NBT (Next Big Thing) Kurucusu
Yorumlar