Bilindiği gibi, hem dünyanın hem Türkiye’nin en büyük arama motoru Google. Peki, Google’dan sonra en çok kullanılan arama motoru hangisi bir fikriniz var mı? Yazının başlığından tahmin edebileceğiniz üzere, YouTube. Hal böyle olunca, YouTube’da da içeriklerinizin üst sıralarda çıkması ve YouTube tarafından izleyicilere önerilmesi için doğru optimize edilmesi çok kritik.
Peki YouTube’da üst sıralara çıkmak için neler yapmamız gerekiyor?
Başlık (title)
Videonun başlığı YouTube SEO için en kritik konulardan biri. Videonun hangi konu ile ilgili olduğunu hem izleyicilere hem de YouTube’a anlatan en temel alan olduğu için, videonun başlığını koyarken bunu göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Videonuza başlık seçerken, kullanıcıların YouTube’da ve Google’da neler aradığından yola çıkabilirsiniz. Böylece sadece YouTube aramalarında değil, Google aramalarında da videonuz doğru kitlenin karşısına doğru zamanda çıkabilir. Video başlığı ile ilgili ayrıca şu noktalara da dikkat etmekte fayda var:
- Başlık mobil cihazlardan rahat okunuyor mu, yoksa tamamının okunamayacağı kadar uzun mu?
- Başlık yeterince ilgi çekiyor ve merak uyandırıyor mu?
- Video başlığı video içeriği ile tamamen uyumlu mu?
Küçük resim
Küçük resimler, YouTube optimizasyonunda dikkat edilmesi gereken diğer bir parametre. Küçük resimler, videoda bahsettiğiniz konunun ne olduğu hakkında yeterince bilgi veriyor mu? Küçük resim, videoyu izlemek için yeterince motive ediyor mu, video hakkında merak uyandırıyor mu, videonun ne hakkında olduğu konusunda yeterince açıklayıcı mı? Bütün bunlara dikkat etmek, videonun tıklanma oranında anlamlı bir artışa sebep oluyor. Küçük resimlerle ilgili ayrıca şu noktalara dikkat etmek, videonun ve kanalın performansına olumlu etki edecektir:
- Resimde yazı kullanmak, videonun konusunun daha iyi anlaşılmasına yardımcı olabilir.
- Resimde kullanılan yazının kontrastının yüksek olması, yazının rahat okunması ve net anlaşılması için faydalı olur.
- Küçük resimde kullanılan görsel, resme eklenen yazı, videonun başlığı ve video içeriği birbiri ile tamamen paralel olmalıdır.
Açıklama (description)
YouTube, her videonuz için 5.000 kelimelik bir açıklama kısmı sağlıyor. Açıklamalar kısmını olabildiğince etkili kullanmak, videonun bulunurluğuna olumlu etki sağlıyor. Açıklamalar kısmı ile ilgili şu noktalara dikkat etmek, YouTube videosunun SEO’suna olumlu etki edecektir:
- Videoda bahsettiğiniz konularla ilgili yeterince açıklayıcı bilgi veriyor musunuz?
- Videonuz için önemli olan etiketlere açıklamalar kısmında yer veriyor musunuz?
- Diğer sosyal medya hesaplarınıza ya da varsa web sitenize yönlendiren bağlantıları paylaştınız mı?
Etiketler (tags)
Google SEO’da olduğu gibi, YouTube SEO için de etiketler oldukça önemli. 500 harflik bir alana sahip olduğunuz “etiketler” bölümünü etkin kullanarak, videonun ne ile ilgili olduğunu YouTube’un daha iyi anlamasını sağlayabilirsiniz.
YouTube etiketlerine karar verirken, videonun içeriği ile alakalı etiketler seçmeye özen gösterin. Daha çok kişiye ulaşmak için videonun konusuyla çok da ilgili olmayan ya da dolaylı yoldan alakalı olan kelimelerle videoyu etiketlerseniz, YouTube’a karışık sinyaller göndermiş olursunuz ve YouTube videonuzun tam olarak hangi konu ile ilgili olduğunu anlamakta zorlanır. Bu nedenle, etiketler ne kadar video içeriğiyle ilgili olursa, videonun SEO’su o kadar başarılı olacaktır. YouTube etiketleri ile ilgili önemli diğer noktalar:
- Daha fazla görüntülenir düşüncesi ile çok da alakalı olmayan etiketler kullanıyor musunuz?
- Video konunuzla tamamen aynı konudaki rakiplerinizin ismini etikerlerde kullanmayı düşündünüz mü?
Oynatma Listeleri
Oynatma listelerini etkin kullanmak, YouTube kanalınızın daha düzenli ve organize olması için etkili, ancak oynatma listelerinin faydası sadece burada bitmiyor. Oynatma listesinin başlığını ve açıklama kısmını optimize etmek, o listedeki videoları diğer kanallardaki benzer videolara göre daha avantajlı konuma getirecektir. Oynatma listeleri ile ilgili şu konulara dikkat etmekte fayda var:
- YouTube kanalınızdaki her videonun en az bir oynatma listesinde olduğundan mutlaka emin olun.
- Oynatma listelerini, videolarınızı optimize eder gibi optimize edin.
- Oynatma listeniz için anlamlı ve alakalı olan kelimelere açıklamalar kısmında yer vermeye özen gösterin.
Berna Akın Eriş
Get Found Lab Kurucusu ve YouTube Danışmanı
Yorumlar