Yemek kartı kullanım alışkanlıkları hayatımızdaki hızlı dijitalleşmeden zaman içerisinde nasıl etkilendi?
Bildiğiniz gibi 90’lı yılların sonu teknolojinin gündelik hayatımızdaki kullanım alanlarının her geçen gün hızla artığı yıllardı. Öncesinde geleneksel yöntemlerle gerçekleştirilen birçok uygulama bu yıllarda teknolojinin sağladığı imkanlar dahilinde yeniden üretiliyordu. O yıllardaki yemek kartı kullanım alışkanlıklarına baktığımızda ise çalışanların öğle yemeklerini fişlerle veya çek ile ödediklerini görüyoruz. Multinet Up, 1999’da sektöre girdiğinde yemek çekine alternatif olarak yemek kartını getirdi. Türkiye’de o güne dek kartlı uygulama yoktu. İnsanlar ilk defa ‘yemek kartı’ diye bir kavram ile tanıştı. Kartlı uygulama çalışanlar tarafından o kadar hızlı benimsendi ki bütün sektör sonraki yıllarda kartlı uygulamaya geçmek zorunda kaldı. Sektörün dijitalleşmesi sürecinde de Multinet Up olarak yine sektörde öncü rolünü üstlendik. Tüketiciye, çeşitli kullanım alanlarında dijitalin yarattığı konforu yemek kartı sektöründe de sunduk. Sektörün dijitalleşmesi, kendini yenilemesi ve yemek kartı firmalarının kart kullanıcılarına yenilikler sunmada yeterli cesareti sergileyebilmesi, bizi kullanım alışkanlıklarının tamamen değiştiği bu günlere getirdi.
Multinet Up sektördeki dijitalleşemeye ayak uydurmak ve işini dönüştürmek adına nasıl bir yol haritası belirledi?
Multinet Up olarak hizmet vermeye başladığımız günden bu yana geliştirdiğimiz her yeni ürün ve serviste sektörde fark yaratmayı başardık. Online çalışan ilk yemek kartını, ilk online ödemeyi biz sunduk. Türkiye’nin ilk kurumsal hediye kartı olan MultiGift’i ürettik. 2013’te sunulan sektörün ilk sadakat programı TatlıPara’yı biz geliştirdik. 2015 başında geliştirdiğimiz ilk mobil uygulama MultiPay ile sektörün öncüsü olduk. 2017 başında MultiPay’i mobil cüzdana çevirdik ve karekod ile mobil ödemeyi devreye aldık. Geçtiğimiz temmuz ayında yemek kartı sektöründe bir başka ilki gerçekleştirerek devreye aldığımız mobil ödeme alımı uygulaması MultiPOS ile üye iş yerlerimize tamamen dijital ve temassız ödeme alma imkânı sunduk; plastik kartları ve POS cihazlarını yavaş yavaş tedavülden kaldırıyoruz. Dolayısıyla biz aslında Multinet Up olarak sektörde ilk hamleleri atarak pazarı yaratıyor, sektörün dijitalleşmesine liderlik ediyoruz. Belirlediğimiz yol haritasına gelince, şirket olarak 2012 yılında ‘IT enables the business’ prensibini benimseyerek kendi dijital dönüşümümüze odaklandık ve teknoloji yatırımlarımıza ağırlık verdik. BT birimimizin Ar-Ge ve yenilikçi faaliyetlerini tek çatı altında birleştirerek 2016 yılında BT birimini iştirakimiz haline getirdik ve inventiv kuruldu. Bu dönemde şirket içerisindeki tüm mekanizmalarımızı ve müşterilerimize sunduğumuz tüm ürün ve servislerin yapısını uçtan uca dijitalleştirdik.
Yemek kartlarının dijitalleşmesinin sizce hem restoranlar hem de kullanıcılar açısından en önemli artıları neler oldu?
Bu soruya en somut yanıtı yakın zamanda piyasaya sürdüğümüz yeni mobil ödeme alımı uygulamamız olan MultiPOS üzerinden verebilirim. MultiPOS ile yemek kartı sektörünün dijital dönüşümünde yeni bir evreye geçildiğini düşünüyorum. MultiPOS yalnızca cep telefonları ile ödeme alımını olanaklı kılan fiziki POS cihazlarına alternatif bir mobil uygulama. Ödeme alımının yanı sıra, fiziki POS cihazlarında yapılan fatura kesimi, gün sonu alımı, slip gönderimi, ödeme iptali gibi işlemlerin tamamı kolayca yapılabiliyor. Üye iş yerlerimiz tüm işlemlerini dijital ortamda saklayıp ihtiyaç duyduklarında geriye dönük inceleme yapabiliyor ve takip edebiliyor. Çok ciddi bir operasyonel kolaylıktan bahsediyoruz burada. Bunun dışında ödeme alımı esnasında yaşanan kolaylık oldukça kayda değer. Biz bu noltada tamamen dijital ve temassız bir ödeme alımı deneyimi sunuyoruz restoranlara. MultiNet kart kullanıcıları ödemelerini isterlerse telefonlarındaki MultiPay uygulaması ile kart kullanmadan, isterlerse NFC teknolojisi sayesinde kartları ile temassız olarak yapabiliyor.
Hem iş ortaklarınıza hem de müşterilerinize dijital tarafta sunduğunuz hizmetler neler?
Kurumsal servisler alanında müşterilerimize sunduğumuz tüm ürün ve hizmetlerin Multinet Up Müşteri Self-servis Uygulamaları ile edinilmesini ve kullanılmasını sağlıyoruz. Büyük, orta ve küçük segmentteki tüm B2B müşterilerimiz kendi ihtiyaçlarına özel olarak geliştirilmiş online platformlar üzerinden çalışanlarının yan haklarını ve giderlerini yönetebiliyor. Aylık Otomatik Sipariş Servisi, müşterilerin hiçbir Multinet Up platformuna giriş yapmasına gerek kalmadan kendi ERP sistemlerinden direkt Multinet Up’a entegrasyon yapabilecekleri API’ların sunulduğu Web Servisler, Kurumsal İnteraktif Servisler bu hizmetlerimizden bazıları. Bunun dışında, küçük işletmelere yönelik geliştirdiğimiz dijital platform ile MultiNet yemek kartını kullanmak isteyen işletmeler evrak, ıslak imza gibi gereksiz prosedürler olmaksızın ve kimseye ihtiyaç duymadan online platformumuz üzerinden dakikalar içinde satın alma yapabiliyor ve tüm kart işlemlerini kolayca gerçekleştirebiliyor. Bildiğiniz gibi çalışanlara bağlı giderlerin yönetimi Mutinet Up’ın iş alanlarından yalnızca biri. Türkiye’nin en büyük fintech grubuyuz. Dünyaya teknoloji ve know-how ihraç ediyoruz. Finansal hizmetler alanında Türkiye’nin ilk ön ödemeli kartını çıkaran ininal, işletmelere sanal ödeme altyapısı getiren ilk ödeme kuruluşu olan iPara gibi startupara yatırım yaptık. Dünyanın en büyük mobil ödeme platformu olan AliPay, Türkiye fintech iş birliğini bizimle yaptı.
Yorumlar